AXA Bank mobile banking barometer #1
Mobiel bankieren breekt door bij alle leeftijdsgroepenDe cijfers van AXA Bank focussen op het gebruik van de mobile banking app tussen november vorig jaar en maart van dit jaar. Het aantal gebruikers is over die periode met de helft gestegen. Meest opmerkelijke stijging stellen we vast bij het segment 55-plus. Minder talrijk, maar niet minder opvallend is de stijging in het segment 65-plus. Bij de andere leeftijdscategorieën ligt de stijging in lijn met de globale opmars van het gebruik van de mobiele app.
Over de laatste 4 maanden was er ook een opvallende stijging van mobiel bankieren bij gezinnen met kinderen (+46%). Opvallend: gezinnen zonder kinderen maakten in die periode net minder gebruik van de mobiele app. “Onze cijfers tonen aan dat mobiel bankieren in de lift zit en bevestigen de tendens van de afgelopen maanden. Bijzonder is dat ook niet-traditionele doelgroepen de weg naar mobiel bankieren gevonden hebben,” zegt Xavier Gys, directeur Digital & Marketing van AXA Bank.
Mobiel bankieren zit in de lift en uit de AXA cijfers blijkt ook dat mobiele gebruikers vaker inloggen dan homebanking gebruikers. Tot 4 keer meer zelfs.
AXA Bank wil verder investeren in het vereenvoudigd beheer van betalingen door hun klanten. Sinds eind maart is er ook een specifieke tabletversie van de mobile banking app beschikbaar. Met de nieuwe app zien klanten in een oogopslag de gedetailleerde staat van hun inkomsten, uitgaven en resterend budget en krijgen ze een grafisch overzicht hebben van hun beschikbaar budget. “Hierdoor willen we onze klanten helpen om hun budget op een veilige manier te beheren,” aldus nog Xavier Gys.