AXA Bank mobile banking barometer #1

Mobiel bankieren breekt door bij alle leeftijdsgroepen

De cijfers van AXA Bank focussen op het gebruik van de mobile banking app tussen november vorig jaar en maart van dit jaar. Het aantal gebruikers is over die periode met de helft gestegen.  Meest opmerkelijke  stijging stellen we vast bij het segment  55-plus. Minder  talrijk, maar niet minder  opvallend  is de stijging  in het segment  65-plus.  Bij de andere leeftijdscategorieën  ligt de stijging in lijn met de globale opmars van het gebruik van de mobiele app.

Over de laatste 4 maanden was er ook een opvallende stijging van mobiel bankieren bij gezinnen  met  kinderen  (+46%).  Opvallend:  gezinnen  zonder  kinderen  maakten  in  die periode  net  minder  gebruik  van  de  mobiele  app.  “Onze  cijfers  tonen  aan  dat  mobiel bankieren in de lift zit en bevestigen de tendens van de afgelopen maanden. Bijzonder is dat ook niet-traditionele  doelgroepen  de weg naar mobiel bankieren gevonden hebben,” zegt Xavier Gys, directeur Digital & Marketing van AXA Bank.

Mobiel bankieren zit in de lift en uit de AXA cijfers blijkt ook dat mobiele gebruikers vaker inloggen dan homebanking gebruikers. Tot 4 keer meer zelfs.

AXA Bank wil verder investeren in het vereenvoudigd beheer van betalingen door hun klanten. Sinds eind maart is er ook een specifieke tabletversie van de mobile banking app beschikbaar. Met de nieuwe app zien klanten in een oogopslag de gedetailleerde staat van hun inkomsten, uitgaven en resterend budget en krijgen ze een grafisch overzicht hebben van hun beschikbaar budget. “Hierdoor willen we onze klanten helpen om hun budget op een veilige manier te beheren,” aldus nog Xavier Gys.

Over AXA Belgium

AXA Belgium, dat zijn ongeveer 3200 makelaars, 450 bankagenten en 3200 medewerkers die hun expertise ten dienste stellen van 2,9 miljoen klanten om flexibele verzekeringsproducten aan te bieden die aangepast zijn aan hun reële behoeften. Als verzekeraar is AXA Belgium ook een cruciale speler op het vlak van preventie. Bescherming zit in haar DNA, wat iedere dag opnieuw blijkt uit de omvangrijke investeringen in het onderzoek naar en de sensibilisering voor risico's. In 2019 behaalde AXA Belgium een omzet van 3,1 miljard EUR en een bedrijfsresultaat van 380 miljoen EUR.

Privacy disclaimer.

Troonplein 1