AXA Belgium benoemt Serge Martin tot Chief Distribution Officer. Antoine Boyer wordt nieuwe Chief Life & Health Officer.

AXA Belgium kondigt vandaag aan dat Serge Martin, momenteel Chief Life & Health Officer, wordt benoemd tot Chief Distribution Officer*. Hij vervangt Jean-Philippe Vandenschrick, die AXA verlaat om een nieuw persoonlijk project buiten de Groep vorm te geven. Antoine Boyer de la Giroday, momenteel Directeur Beheerscontrole van de AXA Groep, vervoegt het Management Committee van AXA Belgium als nieuwe Chief Life & Health Officer*. Deze wijzigingen gaan van kracht op 1 juli 2022.

Etienne Bouas-Laurent

In naam van AXA Belgium wil ik Jean-Philippe bedanken voor zijn  inzet en de realisaties van de afgelopen jaren, die de activiteit P&C Retail en de Distributie van AXA in België opmerkelijk hebben versterkt.

Ik ben erg blij dat Serge, op basis van zijn succesvolle ervaring als Chief Life & Health Officer, er mee heeft ingestemd om de verantwoordelijkheid van Distributie op zich te nemen. Zijn missie zal zijn om onze groeistrategie in België verder te ondersteunen.

Tenslotte ben ik blij te kunnen rekenen op Antoines opgebouwde ervaring in België en meer recentelijk binnen de Groep, om de succesvolle ontwikkeling in de afgelopen vijf jaar van de activiteit Levens- en Gezondheidsverzekeringen voort te zetten.”

Serge Martin

“Dank aan de Life & Health-teams voor de voorbije vijf intense jaren. Ik ben trots op wat we samen hebben bereikt, en kijk blij terug op alle mooie menselijke contacten! Ik ga met veel plezier de nieuwe uitdaging als Chief Distribution Officer aan. AXA Belgium, ondersteund door het makelaarsnetwerk, is aan een groeitraject begonnen en ik kijk ernaar uit om samen met onze makelaars te blijven werken om deze ambitie samen te verwezenlijken.”

Jean-Philippe Vandenschrick

“Mijn beslissing om van de AXA-trein te stappen en mijn persoonlijke project te lanceren, gaat gepaard met een enorme dankbaarheid voor dit bedrijf en de makelaardij waarmee ik 27 jaar lang heb kunnen groeien en bloeien.”

Antoine Boyer de la Giroday

“Ik ben erg blij en dankbaar om terug te keren naar AXA Belgium als Chief Life & Health Officer. Levens- en gezondheidsverzekeringen vormen de kern van veel maatschappelijke uitdagingen en zorgen van klanten, die moeten worden beantwoord. Ik kijk ernaar uit om aan dit nieuwe avontuur te beginnen en met alle betrokkenen in gesprek te gaan en samen een nieuw hoofdstuk in onze levens- en gezondheidsverzekeringsactiviteiten te schrijven.”

* Informatie onder voorbehoud van goedkeuring door de Nationale Bank van België (NBB), de Belgische Financiële Toezichthouder

Over Serge Martin

Serge Martin is Master in Actuariële Wetenschappen (KULeuven) en Master in Economics (Universitaire Faciliteiten Sint-Ignatius Antwerpen). Hij start zijn carrière in het domein van de verzekeringen bij Mercator en Noordstar met een specialiteit in levensverzekeringen. Na passages bij KPMG, Aon, PwC en Insurope vervoegt Serge AXA Belgium in 2013 als Chief Risk Officer waar hij nauw betrokken is bij de implementatie van de Solvency II regelgeving. In 2015 wordt hij aangesteld als Deputy CFO, ondermeer verantwoordelijk voor boekhouding en herverzekeringen. In 2018 wordt Serge benoemd tot Chief Life & Health Officer van AXA Belgium.

Over Antoine Boyer de la Giroday

Antoine Boyer de la Giroday behaalt een Masterdiploma Burgerlijk Ingenieur aan de Ecole Polytechnique de Bruxelles en een Doctoraat in de Natuurkunde aan de Universiteit van Cambridge. Hij begint zijn loopbaan als consultant bij McKinsey & Company, waar hij gedurende 4 jaar verschillende opdrachten in binnen- en buitenland uitvoerde. Tijdens zijn jaren als consultant raakt Antoine gepassioneerd door verzekeringen en voert hij tal van opdrachten uit in deze sector, in de domeinen van strategie, financiën en risicobeheer. Hij beslist in 2015 AXA Belgium te vervoegen, waar hij verschillende functies bekleedt binnen Finance en de Business Unit Life, voordat hij begin 2020 bij AXA Group start als Directeur Beheerscontrole van de Groep.

Over AXA Belgium

AXA Belgium, dat zijn ongeveer 3200 makelaars en 3000 medewerkers die hun expertise ten dienste stellen van 3 miljoen klanten om flexibele verzekeringsproducten aan te bieden die aangepast zijn aan hun reële behoeften. Als verzekeraar is AXA Belgium ook een cruciale speler op het vlak van preventie. Bescherming zit in haar DNA, wat iedere dag opnieuw blijkt uit de omvangrijke investeringen in het onderzoek naar en de sensibilisering voor risico's. In 2021 behaalde AXA Belgium een omzet van 3,5 miljard EUR en een bedrijfsresultaat van 243 miljoen EUR.

_ _ _

Troonplein 1