AXA Belgium en Verisure bundelen hun krachten voor een betere inbraakpreventie

Vrijdag 27 oktober 2017 — AXA Belgium, leider op de Belgische verzekeringsmarkt niet-leven, breidt de begeleiding van haar klanten op het vlak van risicopreventie nog verder uit. Schadegevallen voorkomen, haar klanten beschermen en indien nodig bijstaan: daar staat AXA voor. Om dit elke dag zo goed mogelijk waar te maken, verruimt de maatschappij haar aanvaardingscriteria voor erkende alarmsystemen en slaat ze voortaan de handen in elkaar met Verisure om op die manier een unieke preventieaanpak te kunnen bieden.

• Ondersteund door de technologische evoluties, ontwikkelt AXA Belgium een nieuw veiligheidslabel en werkt ze haar aanvaardingscriteria voor erkende alarmsystemen bij.

• Het systeem van Verisure is het eerste door de maatschappij erkende systeem in het kader van de woonverzekering voor particulieren.

• Met de ontwikkeling van een complete veiligheidsdiagnose voor de woning stellen AXA en Verisure hun gezamenlijke knowhow ten dienste van de preventie.

Het veiligheidslabel van AXA en de voordelen voor de klanten

Geconnecteerde objecten nemen een steeds grotere plaats in in het dagelijkse leven van de Belgische gezinnen. Op het vlak van woningbeveiliging volgen de technologische evoluties dezelfde tendens. Vandaar dat AXA, om nog beter in te spelen op de verwachtingen van de markt, een veiligheidslabel heeft uitgewerkt en zorgt voor een uitbreiding van het gamma alarmsystemen dat recht geeft op een vermindering van de diefstalpremie tot maar liefst 25%. Voortaan wordt, naast de erkende INCERT-systemen, ook de nieuwe generatie geconnecteerde alarmsystemen aanvaard op voorwaarde dat ze voldoen aan de vereisten van de AXA-norm.
Het eerste systeem dat erkend wordt door dit 'veiligheidslabel', werd ontwikkeld door Verisure, Belgische leider op het vlak van geconnecteerde alarmsystemen.

Innovatieve preventie voor een betere diefstalbescherming van woningen

AXA en Verisure bundelen hun expertise om de woningen van hun klanten in België beter te beschermen tegen diefstal. Zo realiseert een veiligheidsadviseur van Verisure een veiligheidsanalyse van de desbetreffende woning. Deze zal dan concrete oplossingen en technisch advies aanreiken voor een betere inbraakbeveiliging van de woning en de omgeving.

De samenwerking tussen AXA Belgium en Verisure koppelt de behoeften van de klanten aan nieuwe technologische evoluties in woningbeveiliging. Een preventieaanpak die dicht bij de klant staat en volledig strookt met de filosofie van AXA Belgium, waarbij de verzekeraar een echte partner in preventie is in het dagelijkse leven van haar klanten.

"Als marktleider in schadeverzekeringen evolueert AXA Belgium mee met de nieuwe technologieën. Ik ben ervan overtuigd dat we samen met Verisure onze klanten absolute gemoedsrust kunnen bieden op het vlak van diefstalpreventie. De makelaar blijft zelf ook een actieve rol spelen bij het persoonlijk adviseren en begeleiden van onze klanten. "
Jef Van In, CEO d'AXA Belgium

"Iedere 25 seconden wordt ergens in de wereld een Verisure-alarmsysteem geïnstalleerd. Dat AXA de nieuwe generatie geconnecteerde alarmsystemen van Verisure erkent, vormt een unieke gelegenheid om de expertise van twee grote spelers op het vlak van bescherming in België samen te brengen. Zich veilig voelen, is een fundamenteel recht. Wij beschermen wat de Belgen het meest dierbaar is. Ons partnerschap zal gezinnen en kleine ondernemingen nog meer gemoedsrust bieden. "
Sven Bols, Administrateur Délégué de Verisure Belgique