AXA Belgium partnership met Eggsplore

“verzekeringssector naar de toekomst loodsen”

Maandag 9 mei 2016 — Verzekeraar AXA Belgium engageert zich als structurele partner van Eggsplore, een bedrijvencentrum voor financiële technologie. Concreet zal AXA actief aan enkele nieuwe technologieprogramma’s meewerken. De co-creatie tussen AXA, Eggsplore en de andere partners, biedt een gezonde mix van academische, technologische en financiële kennis.

Technologische evoluties volgen elkaar aan een sneltempo op en hebben een rechtstreekse impact op hoe bedrijven functioneren. Dat geldt niet alleen voor sectoren zoals telecom, media, kleinhandel en bankieren. In vele landen is op dit moment een grondige transformatie van de verzekeringssector aan de gang, deels toe te schrijven aan de opkomst van InsurTech.  De vraag is op welke manier deze evoluties zich in België gaan doorzetten.

InsurTech

Naast verzekeren worden ook risicopreventie en bijstand handelsmerken en kerntaken van de verzekeraars. Om dit vlot, gepersonaliseerd en klantvriendelijk in de praktijk te kunnen brengen, was digitale technologie tot nog toe het ontbrekende puzzelstuk. Wearables, apps, datatechnologie en connectiviteit zullen het de verzekeraar voortaan mogelijk maken om nauwkeuriger te bepalen welke risico’s relevant zijn voor een bepaalde klant heeft, en om realtime te kunnen helpen. De nieuwe inzichten zullen zich vertalen in nieuwe toegevoegde waarde voor de klant, die als ultiem doel een ‘geruster leven’ zal kunnen genieten met minder schade of ongevallen, en betere bijstand.. Hoofd Marketing en Transformatie bij AXA Belgium Gunter Uytterhoeven vat het samen: “We zien InsurTech als sleutel tot onze toekomst, terwijl sommige anderen het opzijschuiven als een bedreiging. We gaan hier proactief opportuniteiten zoeken voor AXA én de makelaars, en selectief investeren. Met een partner als Eggsplore zal de nadruk liggen op het uitwisselen van kennis en ideeën, alsook het lanceren van concrete initiatieven.”

Voortbouwen op telematica

Met de recente lancering van de telematica-applicatie AXAdriveXperience die het rijgedrag van jongeren koppelt aan belangrijke premiekortingen , en het partnership met BlaBlacar, zet AXA met dit nieuwe partnership haar ambitie kracht bij om zich te positioneren als een verzekeraar waar innovatie, een makelaarsmodel en een optimale klantervaring hand in hand gaan.