AXA Belgium: resultaten in overeenstemming met verwachtingen

Tak Niet-Leven

In de tak Niet-Leven bedroeg het bruto incasso in 2016 2.081 miljoen EUR, een stijging met 3,5% ten opzichte van het jaar 2015. De ‘Retail’ activiteit kende een lichte stijging in een context van grote concurrentie, voornamelijk dankzij het partnership dat vorig jaar werd gesloten met Aedes. De ‘Corporate’ activiteit wordt ondersteund door de uitstekende prestaties van het segment van de kleine en middelgrote ondernemingen, dankzij het succes van Minibizz. AXA Belgium behield zijn leiderspositie op de niet-leven markt met een marktaandeel van 17,7% in het derde kwartaal van 2016.

Het operationele resultaat bedraagt 179 miljoen EUR, een daling met 25,8%, voornamelijk omwille van de gevolgen van de terroristische aanslagen op 22 maart 2016 en de overstromingen in mei en juni 2016. De all-year combined ratio bedraagt dan ook 95,2% (ten opzichte van 91,0% in 2015).

Tak Leven

In de tak Leven daalde het bruto incasso met 29,5% tot 1.210 miljoen EUR. In de ‘Retail’ activiteit daalde het incasso met 44%, voornamelijk als gevolg van de voorziene heroriëntering naar pensioenverzekeringen voor zelfstandigen en particulieren. De ‘Corporate’ activiteit daalde met 6% ten opzichte van het jaar 2015, toen deze activiteit profiteerde van niet-recurrente elementen. Zonder de activiteiten van de individuele beleggingsverzekeringen, daalde het totale bruto incasso van de tak Leven met 5,1%, tot 975 miljoen EUR, ten opzichte van het jaar 2015.

Het operationele resultaat stijgt met 11,7%, tot 182 miljoen EUR, voornamelijk dankzij uitzonderlijke financiële inkomsten.

Einde van het bericht

Vincent Joye External Communication Mgr. | Reputation Ambassador, AXA Belgium (Insurance)
Over AXA Belgium

AXA Belgium, dat zijn ongeveer 3200 makelaars, 450 bankagenten en 3200 medewerkers die hun expertise ten dienste stellen van 2,9 miljoen klanten om flexibele verzekeringsproducten aan te bieden die aangepast zijn aan hun reële behoeften. Als verzekeraar is AXA Belgium ook een cruciale speler op het vlak van preventie. Bescherming zit in haar DNA, wat iedere dag opnieuw blijkt uit de omvangrijke investeringen in het onderzoek naar en de sensibilisering voor risico's. In 2019 behaalde AXA Belgium een omzet van 3,1 miljard EUR en een bedrijfsresultaat van 380 miljoen EUR.

Privacy disclaimer.

Troonplein 1