AXA breidt haar Smart Working strategie uit naar alle entiteiten wereldwijd

  • Deze nieuwe organisatie zal dit jaar worden uitgerold in de belangrijkste entiteiten. De andere entiteiten volgen tegen 2023.
  • Elke entiteit zal een smart working-strategie vormgeven die aansluit bij de eigen, lokale realiteit, waarbij twee dagen telewerk als algemene richtlijn van toepassing is.

AXA kondigt vandaag de uitbreiding aan van haar Smart Working-strategie naar al haar entiteiten wereldwijd. Deze strategie heeft tot doel een hybride manier van werken te implementeren, waarbij telewerken en een aanwezigheid op kantoor wordt gecombineerd.  Werknemers die dat wensen, kunnen vanop afstand werken met twee dagen per week als  een algemene referentie.  

Deze principes zullen worden uitgerold tegen 2023. De belangrijkste entiteiten zijn dit jaar al aan de beurt. Zij vertegenwoordigen meer dan 70% van alle AXA-medewerkers wereldwijd. Het programma omvat begeleiding bij change management en opleidingen, een aanpassing van werkruimten en het ter beschikking stellen van IT-apparatuur. Er zal bijzondere aandacht worden besteed aan de autonomie en verantwoordelijkheden van teams, en aan de samenhang en het welzijn van medewerkers. Smart Working sluit niet uit dat medewerkers fulltime op kantoor werken indien ze dat willen of nodig achten, afhankelijk van de specificiteit van hun job.

Deze beslissing is gebaseerd op de succesvolle implementatie van telewerk -  met 38% van de medewerkers die vóór de coronacrisis al regelmatig van thuis uit werkten en 90% die aangeven in de toekomst vaker te willen telewerken - en op de verworven ervaring tijdens de Covid-19 gezondheidscrisis waarin wereldwijd 100% telewerk de operationele continuïteit wist te garanderen.

Els Jans, HRD van verzekeraar AXA Belgium: “We mogen dan wel een koploper zijn met NWoW, toch mogen we niet afzakken tot in het peloton. Resultaten behalen is één ding, een goede work-life balance behouden is net zo belangrijk. En dit alles op een basis van wederzijds vertrouwen!”
Karima Silvent, HRD van AXA Groep: “De Covid-19-pandemie is een keerpunt geweest in onze manier van werken. Voortdurende investeringen in onze digitale transformatie maakten het mogelijk om tijdens de crisis massaal gebruikt te maken van telewerken, wat de veerkracht van onze organisatie in een ongekende context bevestigde. Bovendien heeft deze crisis ons eraan herinnerd hoe belangrijk het is om een plaats te hebben waar we elkaar kunnen ontmoeten en kunnen samenwerken."

"Door onze strategie voor Smart Working uit te breiden, willen we onze organisatie aanpassen aan het post-Covid-tijdperk en onze medewerkers een evenwichtig kader bieden dat het beste van twee werelden combineert: de flexibiliteit van telewerken, terwijl het kantoor een belangrijk anker blijft voor sociale interacties en community building. Dit is een nieuwe stap in onze algemene strategie om van AXA één van de beste bedrijven te maken om voor te werken."
Over AXA Belgium

AXA Belgium, dat zijn ongeveer 3200 makelaars, 450 bankagenten en 3200 medewerkers die hun expertise ten dienste stellen van 2,9 miljoen klanten om flexibele verzekeringsproducten aan te bieden die aangepast zijn aan hun reële behoeften. Als verzekeraar is AXA Belgium ook een cruciale speler op het vlak van preventie. Bescherming zit in haar DNA, wat iedere dag opnieuw blijkt uit de omvangrijke investeringen in het onderzoek naar en de sensibilisering voor risico's. In 2020 behaalde AXA Belgium een omzet van 3,3 miljard EUR en een bedrijfsresultaat van 378 miljoen EUR.

_ _ _

Cookie policy / Disclaimer / Juridische informatie

AXA Belgium
Troonplein 1
1000 Brussel