Ben Segers ‘on fire’ in nieuwe ‘Preventainment’-reeks “De Posse”

AXA zet jouw maandagen in vuur en vlam!

Heel Vlaanderen zit op het puntje van zijn stoel voor de nieuwe top fictiereeks Onder vuur, vanaf 12 september elke zondag te zien op Eén. Als trotse partner van de reeks hebben we Ben Segers overtuigd om nog wat extra “preventieolie” op het vuur te gooien.

Koen  Lukasczyk, Chief Communication, Brand & Sustainability licht toe: “Wij zijn super trots op onze samenwerking met fictiereeks Onder Vuur en productiehuis Geronimo. En op onze humoristische online spin-off ‘De Posse’, met de fantastisch grappige  Ben Segers. Via zijn personage Patrick Possemiers combineert hij preventietips met de nodige dosis humor in de allereerste preventainment-reeks in België.”

Vanaf maandag 13 september laten we de eerste van 10 afleveringen los op de wereld. Wil jij de avant-première? Bel me, schrijf me, laat me nu eens iets weten via gianni.a.demuynck@axa.be

Ben Segers vat zijn rol als volgt samen: “Voor deze webreeks kroop ik in de huid van De Posse, veiligheidsambtenaar van het Vlaamse TV-landschap, die – zichzelf althans - een levensbelangrijke adviserende rol heeft opgelegd inzake preventie contextualisering bij fictiereeks Onder Vuur. Ik heb wat De Posse te vertellen heeft aangaande de levensbelangrijke brandveiligheid, proberen met de nodige humor te benaderen. Humor heeft namelijk een enorme leerzame kracht. De rol is eveneens een subtiele (of minder subtiele) verwijzing naar de vele fictie-liefhebbende Vlamingen die vermoedelijk ook af en toe eens hun mening over iets zouden willen kunnen geven.”

Productiehuis Geronimo, bekend van oa. Helden van Hier, levert met Onder Vuur haar debuut fictiereeks af. Ook voor deze preventainment-reeks konden wij rekenen op hun warme creativiteit en vurige passie.

Gertjan De Smet, Creatief Directeur van productiehuis Geronimo vult aan: “Humor heeft de kracht een breed publiek te bereiken en tegelijk gevoelige onderwerpen meer of in ieder geval gemakkelijker bespreekbaar te maken. Toen AXA, hoofdpartner van onze fictiereeks Onder Vuur, ons vroeg een format te bedenken dat een aantal handige preventietips zou kunnen koppelen aan elke aflevering, was het voor ons dan ook meteen duidelijk dat we dit niet te droog wilden aanpakken. Met dezelfde flair van onze fictiereeks, maar toch helemaal anders, creëerden we het fictieve personage De Posse, brandweerman op rust, met een duidelijke mening aangaande de preventiecontext rondom spectaculaire fictiereeksen zoals Onder Vuur.”
Koen  Lukasczyk, Chief Communication, Brand & Sustainability: “Onder Vuur legt de link met de core business van AXA: bescherming bieden voor wat en wie ons dierbaar is. En zeker als er mensenlevens op het spel staan. De Know You Can-spirit komt ook heel sterk tot leven in de reeks: het vuur wordt letterlijk en figuurlijk aan de schenen van het brandweerkorps gelegd. De acteurs die deze loodzware opdracht aannamen moesten ook het nodige zelfvertrouwen tonen en grenzen verleggen. Met De Posse spin-off hopen we ook een extra sparkle te creëren, letterlijk en figuurlijk. Zeker kijken!”
Lisbeth Rillaerts, commercieel manager VRT: “wij zijn blij dat we met onze content adverteerders kunnen inspireren en zetten meer en meer in op dergelijke creatieve samenwerkingen. We luisteren naar de behoefte van de adverteerder en gaan op zoek waar we elkaar kunnen versterken binnen ons breed pallet aan initiatieven."

Houd vanaf 13 september elke maandag onze sociale mediakanalen in de gaten en mis geen enkele aflevering van onze 10-delige ‘Preventainment-reeks’.

Over AXA Belgium

AXA Belgium, dat zijn ongeveer 3200 makelaars, 450 bankagenten en 3200 medewerkers die hun expertise ten dienste stellen van 2,9 miljoen klanten om flexibele verzekeringsproducten aan te bieden die aangepast zijn aan hun reële behoeften. Als verzekeraar is AXA Belgium ook een cruciale speler op het vlak van preventie. Bescherming zit in haar DNA, wat iedere dag opnieuw blijkt uit de omvangrijke investeringen in het onderzoek naar en de sensibilisering voor risico's. In 2020 behaalde AXA Belgium een omzet van 3,3 miljard EUR en een bedrijfsresultaat van 378 miljoen EUR.

_ _ _

Troonplein 1