Benoemingen bij AXA Belgium

onder voorbehoud van de goedkeuring door de NBB

Woensdag 22 februari 2017

• Benoeming François Lecomte tot Head of Retail AXA Belgium

• Benoeming Stéphane Slits tot CEO van AXA Holdings Belgium en adviseur van deCEO van AXA Belgium

AXA Belgium kondigde vandaag de benoeming aan van François Lecomte als nieuwe Head of  Retail, lid van het Management Committee en uitvoerend bestuurder van de raad van bestuur van AXA Belgium en dit ingaand vanaf 3 april 2017. Hij volgt Stéphane Slits op die CEO en uitvoerend bestuurder wordt van AXA Holdings Belgium, en tevens adviseur van de CEO van AXA Belgium, Jef Van In.

François Lecomte wordt verantwoordelijk voor retail distributie, de schadeverzekeringen voor de particulieren en voor de customer & data activiteiten. In deze rol zal hij de transformatie van de retail business, die enkele maanden geleden werd gestart, verder aansturen.

Over François Lecomte

François Lecomte (43) is momenteel Voorzitter en Chief Executive Officer van AXA Korea (1.700 werknemers en 1,3 mio klanten). Deze ingenieur in Toegepaste Wiskunde (Université Catholique de Louvain) en Master in Business Administration (University of Chicago), startte zijn carrière in Londen bij Credit Suisse en Citigroup. François vervoegde AXA Group in 2004 als Group Head Corporate Finance. Begin 2010, werd hij in Brussel CEO van Touring Verzekeringen. In 2011 ten slotte verhuisde François naar Hong Kong waar hij Regional Chief Financial Officer van AXA Asia werd.

Jef Van In, CEO AXA Belgium: “Onze Digitaal-met-de-makelaar-strategie is één van de fundamenten van ons 2020-plan, dat tot uiteindelijk doel heeft om via de nieuwe technologie ervoor te zorgen dat AXA Belgium en de makelaars de beste dienstverlening kunnen bieden aan de AXA-klanten. François zijn internationale ervaring en digitale knowhow zullen belangrijke troeven zijn bij het verder uitrollen van deze ambitieuze strategie, ik ben dus heel blij om hem aan boord te hebben.”

François Lecomte: “AXA Belgium is het traject gestart om van een verzekeraar die alleen maar schadegevallen uitbetaalt te evolueren naar een partner die oplossingen brengt voor haar klanten, hierbij ondersteund door de makelaars. Ik kijk er naar uit om met de teams van  AXA Belgium te beginnen werken en om de makelaars te ontmoeten en zo onze ambities te realiseren. Voor mijn gezin en mezelf is het trouwens ook thuiskomen na meer dan 20 jaar in het buitenland te hebben vertoefd.”

Over Stéphane Slits

Stéphane Slits (57) is momenteel Head of Retail, lid van het Management Committee en uitvoerend bestuurder van de raad van bestuur van AXA Belgium. Hij is verantwoordelijk voor de P&C retail activiteiten en retail distributie. In 2006 werd Stéphane aangesteld als Chief Distribution Officer en lid van het Uitvoerend Comité van AXA Belgium. Stéphane Slits is tevens niet-uitvoerend bestuurder bij Portima, Architas Belgium en Assuralia, en hij is ook voorzitter van de Raad van Bestuur van Ardenne Prévoyante en ANPI. Vanaf 3 april 2017 wordt Stéphane CEO en uitvoerend bestuurder bij AXA Holdings Belgium en adviseur van de CEO van AXA Belgium. Hij zal zijn mandaten buiten AXA Belgium verder blijven invullen.

Jef Van In, CEO AXA Belgium: “Namens AXA Belgium wens ik Stéphane te bedanken voor het fantastisch werk dat hij jaren heeft geleverd en om onze ‘Nr 1’ distributieslagkracht in de retail business in België vorm te geven. Ik kijk ernaar uit om verder met Stéphane samen te werken in zijn nieuwe rol als directe adviseur en gebruik te kunnen maken van zijn grote business- en marktervaring”

Stéphane Slits: “AXA Belgium is een fantastische onderneming die in staat is om de beste dienstverlening te bieden aan haar klanten dankzij de sterkte van haar medewerkers en de kwaliteitsvolle relatie met de makelaars waar jaren aan gebouwd werd. Ik wens François het allerbeste in zijn nieuwe rol en ik ben ervan overtuigd dat onze retail teams in goede handen terechtkomen! Vanaf 3 april gaat mijn energie nu naar één prioriteit: het versterken van AXA Belgium als marktleider in de Belgische verzekeringen. Ik wens ten slotte al mijn AXA-collega’s en de makelaars te bedanken voor hun vertrouwen van de voorbije 10 jaar”

François Lecomte
Stéphane Slits