Chantal De Vrieze en Saskia Van Uffelen versterken de raad van bestuur van AXA Belgium als onafhankelijke bestuurders

Vanaf 1 januari 2016 maken Chantal De Vrieze en Saskia Van Uffelen als onafhankelijke bestuurders, deel uit van de raad van bestuur van AXA Belgium.

Chantal De Vrieze, 54 jaar, studeerde af als licentiaat rechten aan de Universiteit van Gent (RUG). Sinds 1984 heeft ze een ruime ervaring opgebouwd in Sales en Marketing bij AGFA en bij Bank Van Breda. Tussen 2003 en 2015 bekleedde ze achtereenvolgens de functie van Sales Director, Managing Director van Econocom Benelux en tot slot, lid van de raad van bestuur van Econocom Group, Europees leverancier van digitale B2B-oplossingen. Sinds juni 2015 is Chantal Country Manager van Altran Belgium, een internationale adviesgroep in innovatie en engineering. Ze heeft een ruime ervaring opgebouwd in bedrijfsbeheer bij Agoria, het VBO en tot slot, bij Guberna, het Belgisch Instituut voor Bestuurders.

Na haar studies Pedagogie en Lichamelijke Opvoeding in Antwerpen bouwt Saskia Van Uffelen, 54 jaar, een loopbaan uit van meer dan 25 jaar in de sector van de informatietechnologie en communicatie. Tussen 2008 en 2014 was ze algemeen directeur en voorzitter van de raad van bestuur van BULL in België en Luxemburg. Sinds mei 2014 is ze CEO van Ericsson Belux. Sinds 1989 breidde ze haar ervaring in Sales, Marketing, Chanel Management en Operational Management uit bij Xerox, HP en Arinso International. Saskia schreef ook het boek ‘Iedereen baas!'’, over samenwerking tussen verschillende generaties, dat in 2014 werd uitgebracht bij Lannoo.

Als gevolg van deze twee benoemingen telt de raad van bestuur voortaan 16 leden:

- De voorzitter: Jacques de Vaucleroy.

- Zeven uitvoerende bestuurders: Frank Koster (CEO), Sonja Rottiers, André Vanden Camp, Stéphane Slits, Philippe Courouble, Koen Depaemelaere en Christophe Mugnier.

- Twee niet-uitvoerende bestuurders: Denis Duverne en Patrick Lemoine.

- Zes onafhankelijke bestuurders: Jean-Pierre Bizet, Jacques Espinasse, Sophie Manigart, André Rolland, Chantal De Vrieze en Saskia Van Uffelen.

Gianni De Muynck Press officer (NL), AXA Belgium (Insurance)
Over AXA Belgium

AXA Belgium, dat zijn ongeveer 3200 makelaars, 450 bankagenten en 3500 medewerkers die hun expertise ten dienste stellen van 2,9 miljoen klanten om flexibele verzekeringsproducten aan te bieden die aangepast zijn aan hun reële behoeften. Als verzekeraar is AXA Belgium ook een cruciale speler op het vlak van preventie. Bescherming zit in haar DNA, wat iedere dag opnieuw blijkt uit de omvangrijke investeringen in het onderzoek naar en de sensibilisering voor risico's. In 2018 behaalde AXA Belgium een omzet van 3,1 miljard EUR en een bedrijfsresultaat van 396 miljoen EUR.

Privacy disclaimer.

Troonplein 1