Christophe Mugnier en Giovanni D’Aniello aangesteld als respectievelijk Chief Financial Officer en Chief Information Officer van AXA Belgium

Vanaf 1 september 2016 volgt Christophe Mugnier Sonja Rottiers op als Chief Financial Officer (CFO) bij AXA Belgium. Hij is in die hoedanigheid lid van het Management Committee en zetelt in de raad van bestuur.

Christophe is 43 jaar oud, studeerde aan de Ecole Centrale de Paris en behaalde in 1995 zijn Master of Science aan het MIT in Boston (USA). In 1996 startte hij zijn loopbaan bij AXA Frankrijk, waarbinnen hij verscheidene leidende functies uitoefende. Zo leidde Christophe onder meer de activiteiten Group Pension & Employee Savings tot in 2012, waarna hij de functie van Head of Strategy, Management Control en Procurement opnam. Op 1 januari 2016 werd hij Chief Risk Officer (CRO) bij AXA Belgium. Christophe is ook lid van het 'Institut des Actuaires', een organisatie die zich inzet om de erkenning en reputatie van het beroep van actuaris te verbeteren in Frankrijk en in de wereld.

Als CFO wordt Christophe verantwoordelijk voor de financiële departementen, die de budgetten en de financiën van AXA Belgium beheren.

Op 1 september van dit jaar volgt Giovanni DAniello André Vanden Camp op als Chief Information Officer (CIO) en wordt hij lid van het Management Committee van AXA Belgium.

Giovanni is 43 jaar oud en behaalde een licentie in Economie en Vreemde Talen aan de Faculté de Traduction van de Université de Mons en een MBA in International General Management aan de Vlerick Management School in Leuven.

In zijn 20 jaar ervaring in IT en de telecomsector heeft Giovanni verschillende managementfuncties en strategische functies op technisch vlak bekleed, onder andere bij Orange, Mobistar, Belgacom, HP en IBM. Daarnaast heeft hij ook ondernemerservaring als consultant (onder meer via het programma Essaimage van France Telecom). In 2010 ging hij aan de slag bij AXA Belgium, waar hij zich al snel boog over het kostenbesparingsplan voor AXA Tech en voor de IT van IARD. In 2012 neemt hij de leiding over de IT Development & Delivery voor alle verzekeringsberoepen.

Als CIO wordt Giovanni verantwoordelijk voor de IT-directie van AXA Belgium, die de onderneming ondersteunt bij haar digitale transformatie en die instaat voor de goede werking van de informaticatoepassingen voor klanten, makelaars, partners en andere interne gebruikers.

Frank Koster, CEO van AXA Belgium: "Ik wil Christophe en Giovanni van harte gelukwensen met hun aanstelling op twee strategische functies binnen de onderneming. Het talent, de vastberadenheid en het professionalisme dat zij aan de dag leggen, vormen sterke troeven om de transformatie van onze onderneming tot een goed einde te brengen. Ik wens hun veel succes toe in hun nieuwe functies!"

Gianni De Muynck Woordvoerder, AXA Belgium (Insurance)
Over AXA Belgium

AXA Belgium, dat zijn ongeveer 3200 makelaars, 450 bankagenten en 3500 medewerkers die hun expertise ten dienste stellen van 2,9 miljoen klanten om flexibele verzekeringsproducten aan te bieden die aangepast zijn aan hun reële behoeften. Als verzekeraar is AXA Belgium ook een cruciale speler op het vlak van preventie. Bescherming zit in haar DNA, wat iedere dag opnieuw blijkt uit de omvangrijke investeringen in het onderzoek naar en de sensibilisering voor risico's. In 2017 behaalde AXA Belgium een omzet van 3,3 miljard EUR en een bedrijfsresultaat van 357 miljoen EUR.

Privacy disclaimer.

Troonplein 1