De impact van de nieuwe mobiliteit op arbeidsongevallen

Naast het openbaar vervoer verplaatst de Belg zich ook graag zélf naar het werk. Met de auto of de fiets, maar steeds vaker zie je nieuwe, alternatieve vormen van mobiliteit opduiken in het straatbeeld. Denk maar een hoverboard, e-step, speed pedelec of monowheel.

Over een tijdspanne van 4 jaar (2016-2019) nam verzekeraar AXA de arbeidsongevallen onder de loep, waar de fiets en alternatieve vervoermiddelen bij betrokken waren.

Conclusie? De arbeidsongevallen worden steeds ernstiger en doen zich ook steeds vaker voor. Daar zijn enkele logische verklaringen voor net zoals er enkele opvallende vaststellingen zijn.

Benieuwd? Lees ons persdossier en deel deze bevindingen met je collega’s!

de impact van de nieuwe mobiliteit op arbeidsongevallen.pdf 8 MB

Over AXA Belgium

AXA Belgium, dat zijn ongeveer 3200 makelaars, 450 bankagenten en 3200 medewerkers die hun expertise ten dienste stellen van 2,9 miljoen klanten om flexibele verzekeringsproducten aan te bieden die aangepast zijn aan hun reële behoeften. Als verzekeraar is AXA Belgium ook een cruciale speler op het vlak van preventie. Bescherming zit in haar DNA, wat iedere dag opnieuw blijkt uit de omvangrijke investeringen in het onderzoek naar en de sensibilisering voor risico's. In 2019 behaalde AXA Belgium een omzet van 3,1 miljard EUR en een bedrijfsresultaat van 380 miljoen EUR.

Privacy disclaimer.

Troonplein 1