Digitalisering ten dienste van de klant

Donderdag 6 april 2017 — Na diverse technologische innovaties (AXA driveXperience, online schadeaangifte en opvolging van schadedossiers enz.) zit het digitaliseringsproces bij AXA Belgium stevig in de lift. Begin dit jaar pakte de verzekeraar uit met twee oplossingen die de klantenervaring moeten bevorderen: expertise op afstand en de MyAXA app.

Expertise met smartphone: sneller en eenvoudiger schadebeheer

Een expertise in het kader van een BA- of woningverzekering via tablet of smartphone? Voor de klanten van AXA Belgium is dit nu al realiteit! Dankzij een gratis app kan de expertise volledig op afstand worden uitgevoerd: de expert stelt de opgelopen schade vast, neemt foto’s en maakt een raming. De makelaar kan de expertise opvolgen via zijn pc of ter plaatse bij zijn klant.

Naast een grotere flexibiliteit van de expert, die niet langer rekening hoeft te houden met tijdrovende verplaatsingen, levert de werkwijze ook kostbare tijdswinst op voor de expert en voor de klant. Waar men een afspraak ter plaatse vaak 2 of 3 weken op voorhand moet plannen, kan de video-expertise deze termijn terugbrengen tot slechts enkele dagen. Waardoor uiteraard ook de herstellingen sneller kunnen plaatsvinden!

Het spreekt voor zich dat de klant desgewenst nog steeds kan opteren voor de klassieke expertise. Een expertise op afstand is uiteraard alleen geschikt voor schadegevallen met beperkte omvang. Bij een uitgebreide schadeclaim blijft de menselijke interactie een onmisbare schakel in de begeleiding van de klant”, voegt Fernando Diaz Suarez, Head of Claims P&C Retail, eraan toe.

Uw verzekeringscontracten op zak met de MyAXA app

Dankzij de MyAXA app staat de klant permanent in contact met zijn makelaar en kan hij bij eender welk noodgeval contact opnemen met AXA Assistance. Via zijn smartphone beschikt hij bovendien over een volledig overzicht van zijn persoonlijke gegevens. Hij kan 24/7 zijn verzekeringen en documenten raadplegen of zijn status in het getrouwheidsprogramma opvragen. Heel binnenkort zal hij langs deze weg ook schadegevallen kunnen aangeven en opvolgen.

De MyAXA app is een platform dat het contact tussen de klant, verzekeringsmakelaar en AXA Belgium moet vereenvoudigen.

“Men voorziet dat 80% van de wereldbevolking tegen 2020 in bezit zal zijn van een smartphone. En wie smartphone zegt, zegt uiteraard apps. Voor AXA is het uiterst belangrijk deze boot niet te missen en zijn aanbod af te stemmen op de marktevolutie. De groeiende digitalisering van onze diensten is er in de eerste plaats om het onze klanten makkelijker te maken en ondersteuning te bieden bij het verlenen van advies en de begeleiding vanuit ons makelaarsnetwerk”, aldus Alexandre Knight, Chief Digital Officer bij AXA Belgium.

Gunter Uytterhoeven, Chief Marketing Officer, besluit: “AXA Belgium evolueert naar een model ‘from payer to partner’. De verzekeraar is niet zomaar een geldschieter die over de brug komt als er iets misgaat ... Het is een bondgenoot, elke dag opnieuw. Een partner die zijn klanten oplossingen op maat aanbiedt die hen het leven makkelijker maken, hen begeleiden wanneer ze daarom vragen en hen beschermen tegen de risico’s waaraan ze worden blootgesteld“.

Voor verdere inlichtingen of een aanvraag tot demonstratie kunt u terecht bij onze persdienst.