Een kras of deuk in de auto? Voortaan snel en eenvoudig gefikst met Fixico en AXA Belgium!

Maandag 25 juni 2018

• Fixico, het digitaal autoschadeherstelplatform, treedt toe tot de Belgische markt.

• AXA Belgium is partner van dit innovatieve initiatief.

• AXA-klanten kunnen tot 4 offertes opvragen om hun beschadigde auto te herstellen.

AXA Belgium, de grootste autoverzekeraar van België, gaat nauw samenwerken met het online autoschadeherstelplatform Fixico. De startup, met succes actief in Nederland, kondigt vandaag een lancering aan op de Belgische markt.

Een deuk in de bumper of een kras in het koetswerk van de auto. Waar ga je dan naartoe om de schade te herstellen? Het juiste carrosseriebedrijf vinden is soms een lastige klus. Rondvragen is tijdrovend en zoeken op het internet geeft slechts een overzicht van willekeurige schadeherstellers.

Fixico koppelt de autobezitter met schade aan de hersteller door een inzicht te geven in de prijs, de service en de klanttevredenheid van de herstellers. AXA Belgium heeft de primeur om als eerste verzekeraar deze service aan te bieden aan haar klanten, via haar makelaarsnetwerk.

Hoe werkt Fixico?

Het principe is eenvoudig:

1. De autobezitter maakt een aantal foto’s van de zichtbare autoschade. Samen met een korte beschrijving worden deze geüpload op het platform https://fixico.be/nl via zijn computer, zijn tablet of zijn smartphone.

2. Vervolgens krijgt de autobezitter gratis en vrijblijvend tot 4 offertes toegestuurd binnen 24 uur, van schadeherstellers binnen een bepaalde regio die de autobezitter aangeeft.

3. De autobezitter kan de voor hem meest aantrekkelijk offerte selecteren op basis van de prijs, de afstand, beschikbaarheid, tijdsduur van de herstelling, klantbeoordelingen en eventueel extra services.

4. De afspraak voor de herstelling kan direct online worden ingepland.

“Wij hebben er ontzettend naar uitgekeken om vandaag landelijk te lanceren met AXA Belgium. Na een aantal maanden intensief testen met een vijftigtal carrossiers zien wij een sterke behoefte en veel potentieel in de markt voor een digitale, transparante en bovenal klantvriendelijke manier van schadeafhandeling. Wij zijn trots om samen te werken met een innovatieve en vooraanstaande verzekeraar als AXA, die het voortouw neemt in de markt en onze ambitie deelt om een superieure digitale klantbeleving te realiseren.”
Derk Roodhuyzen de Vries, CEO en oprichter van Fixico

From Payer to Partner

Op de Belgische markt heeft verzekeraar AXA Belgium de primeur om samen te werken met Fixico, waar er bij AXA jaarlijks zo’n 250.000 aangiftes van autoschades worden geregistreerd. Soms valt de schade niet voor rekening van de verzekeraar, bijvoorbeeld omdat de verzekerde enkel een BA heeft onderschreven of omdat de schade onder het franchisebedrag valt. AXA wil ook deze verzekerden kunnen helpen en haar dienstverlening verbeteren door hen via het makelaarsnetwerk door te verwijzen naar Fixico.

“Het partnership tussen AXA en Fixico is volledig afgestemd op onze strategie om de dienstverlening voor onze klanten verder uit te bouwen. Dankzij dit partnership, reiken we onze klanten een oplossing aan voor het herstellen van het koetswerk, zelfs voor een schade die niet door de verzekering betaald of vergoed wordt. Via Fixico hebben onze klanten de mogelijkheid om snel en digitaal een prijsofferte te ontvangen voor de herstelling, op basis van foto’s die men maakt met de smartphone. Als eerste autoverzekeraar in België, zijn we trots om deze innovatieve service te kunnen aanbieden aan onze klanten, in samenwerking met onze makelaars.”
François Lecomte, Head of Retail bij AXA Belgium

Cosmetische schadegevallen in opmars

Een analyse van het Britse Thatcham Research, onderzoekscentrum voor de automobielsector, toont aan dat de cosmetische schadegevallen, waarop digitale afhandeling geschikt voor is, tegen 2025 meer dan verdubbeld zal zijn.[1]  Doorgaans loopt een wagen van 6 maanden met 15000 km op de teller een gemiddelde, zichtbare gebruiksschade op van € 400. De eigenaars van deze voertuigen kunnen makkelijk een schadehersteller vinden via Fixico.

[1] The Modern Repair Challenge (October 2017)