Frank Koster, CEO AXA Belgium, voorzitter Assuralia

De algemene vergadering van Assuralia, de beroepsvereniging van verzekeringsondernemingen, heeft vandaag, 24 februari, AXA Belgium CEO, Frank Koster, verkozen tot nieuwe voorzitter. Voor AXA Belgium is het de eerste keer sinds 1995 dat het de voorzitter levert. AXA Belgium Head Retail, Stéphane Slits, neemt plaats in het Uitvoerend Comité en AXA Belgium Head Life, Koen Depaemelaere, zetelt in de Raad van Bestuur.

Frank Koster is 46 jaar, CEO van AXA Belgium en lid van het uitvoerend comité van de groep AXA. Hij behaalde een master in Geneeskunde aan de Universiteit van Amsterdam. Tijdens zijn loopbaan bekleedde hij verschillende leidende functies bij ING, zowel in Azië als in Europa. Sinds september 2014 is hij CEO van AXA Belgium waar wij hem leerden kennen als een open, inspirerende en eerlijke leider, die steeds gelooft in een positieve uitkomst als je maar hard genoeg werkt.

Voor AXA is het voorzitterschap van Assuralia een mooie gelegenheid om zijn maatschappelijke rol verder op te nemen, waarbij de belangrijke taak van de verzekeraar in het beschermen van de Belg nog beter moet worden bekendgemaakt.

Frank Koster volgt Hans Verstraete op als voorzitter en krijgt P&V CEO, Hilde Vernaillen, als ondervoorzitter naast hem. Het mandaat is voor twee jaar en kan één maal verlengd worden.

Gianni De Muynck Press officer (NL), AXA Belgium (Insurance)
Over AXA Belgium

AXA Belgium, dat zijn ongeveer 3200 makelaars, 450 bankagenten en 3500 medewerkers die hun expertise ten dienste stellen van 2,9 miljoen klanten om flexibele verzekeringsproducten aan te bieden die aangepast zijn aan hun reële behoeften. Als verzekeraar is AXA Belgium ook een cruciale speler op het vlak van preventie. Bescherming zit in haar DNA, wat iedere dag opnieuw blijkt uit de omvangrijke investeringen in het onderzoek naar en de sensibilisering voor risico's. In 2017 behaalde AXA Belgium een omzet van 3,3 miljard EUR en een bedrijfsresultaat van 357 miljoen EUR.

Privacy disclaimer.

Troonplein 1