Honderden medewerkers gemobiliseerd voor river cleaning

Impactvolle ‘Week for Good’ bij AXA Verzekeringen

De voorbije week hebben meer dan 600 AXA-medewerkers op allerlei manieren impact gecreëerd tijdens de internationale “AXA Week for Good”. De cijfers illustreren het.

• Maar liefst 400 AXA-medewerkers hebben gedurende 3 werkdagen de handen uit de mouwen gestoken tijdens een grote clean-up actie in Verviers, Lanaken, Anderlecht en Blankenberge. In totaal werd meer dan 10 ton afval opgeruimd langs de rivieroevers, de Maasvallei, de Vaart en op het strand. ​
  • Voor Levensloop, een initiatief van Stichting tegen Kanker, heeft de voorbije week 85 AXA-medewerkers op de been gebracht om samen gedurende 24 uur te stappen of te lopen tegen kanker. Goed voor €3500 voor onderzoek tegen kanker. ​
  • De bloedvoorraad in ons land moet omhoog. Een oproep tot bloeddonatie, werd gretig opgepikt. Sold out want liefst 50 collega’s kwamen bloed geven. Iedere bloedgift werd vervolgens opgesplitst in 3 bloedproducten om evenveel mensen te helpen. Een kleine rekensom leert ons dat onze collega’s in totaal 150 mensen kunnen helpen!
  • Tijdens Sustainable Talkskregen 3 door AXA ondersteunde projecten air time:
    • Fund 101 – bij de start van de coronapandemie in 2020 heeft AXA, Fund 101 financieel ondersteund. Na een oproep voor projecten selecteerde de jury van de ‘101-AXA Belgium ICU Awards’ de winnende intensive care units van het CHU Liège, het ULB, het UZ Gent en UZ Leuven. Samen ontvingen ze €140.000 aan steun.
    • AXA Climate School – na de eigen ruim 3000 medewerkers om te scholen tot klimaatambassadeurs, richten GoodPlanet en AXA Climate zich tot scholen in Brussel, Antwerpen en Luik om via workshops, het klimaatverandering van onze jongeren te vergroten. ​
    • Koning Boudewijn Stichting – AXA schonk €300.000 om de door de overstromingen getroffen scholen, toe te laten buitenschoolse activiteiten te organiseren.
“Met 400 geëngageerde medewerkers was de river cleaning het hoogtepunt van onze “AXA Week for Good”. Het was belangrijk om terug te keren naar de regio die vorig jaar zwaar getroffen werd door de overstromingen. Enerzijds om afval langs de oevers van de Vesder op te ruimen. Anderzijds om een beter te begrijpen wat voor ravage de klimaatverandering als systemisch risico kan aanrichten.” ​ ​ ​ ​
Etienne Bouas-Laurent, CEO AXA Belgium
“Als groot bedrijf hebben we een grote verantwoordelijkheid tegenover de wereld waarin we wonen en werken. Deze AXA Week for Good bewijst dat al onze medewerkers het hart op de juiste plaats hebben en hun verantwoordelijkheid effectief opnemen!”
Dina Iosifidis, Sustainability Manager AXA Belgium
“Ik ben vooral zeer blij en trots met het getoonde engagement van onze medewerkers. Zoveel vrijwillligers die de handen uit de mouwen steken. Hopelijk nemen veel andere bedrijven hier een voorbeeld aan.”
Koen Lukasczyk, Chief Communication, Brand & Sustainability

Meer weten over hoe AXA er als bedrijf en verzekeraar alles aan doet om haar ecologische voetafdruk te verkleinen?

​Meer weten over onze Climate School en andere initiatieven?

​Getriggerd door een bezoek aan onze klimaatneutrale hoofdzetel in hartje Brussel?

​Nieuwsgierig naar wat onze Sustainability en business partners & experten te vertellen hebben over deze materie?

​Aarzel niet om onze persdienst te contacteren.

Over AXA Belgium

AXA Belgium, dat zijn ongeveer 3200 makelaars en 3000 medewerkers die hun expertise ten dienste stellen van 3 miljoen klanten om flexibele verzekeringsproducten aan te bieden die aangepast zijn aan hun reële behoeften. Als verzekeraar is AXA Belgium ook een cruciale speler op het vlak van preventie. Bescherming zit in haar DNA, wat iedere dag opnieuw blijkt uit de omvangrijke investeringen in het onderzoek naar en de sensibilisering voor risico's. In 2021 behaalde AXA Belgium een omzet van 3,5 miljard EUR en een bedrijfsresultaat van 243 miljoen EUR.

_ _ _

Troonplein 1