Jef Van In nieuwe Chief Executive Officer AXA Belgium

Frank Koster verlaat AXA Groep

Woensdag 13 juli 2016 — Vandaag kondigde AXA Groep de benoeming aan van Jef Van In als Chief Executive Officer van AXA Belgium. Jef Van In is vandaag CEO van AXA Bank Europe. Hij volgt Frank Koster op, die n.a.v. de recente veranderingen binnen het management en de organisatie van AXA Group zal aftreden als CEO van AXA Belgium. Emmanuel Vercoustre, Deputy CEO en CFO van AXA Bank Europe, zal ad interim de Management Board van AXA Bank Europe voorzitten.

Frank Koster zet als CEO van AXA Belgium een stap opzij vanaf 15 juli 2016, hij blijft voor de onderneming een  adviserende rol vervullen tot het einde van het jaar.

Thomas Buberl, Deputy CEO van AXA Groep : “Frank is voor onze Belgische verzekeringsactiviteiten een dynamische leider geweest met een focus op change management. Hij realiseerde sterke bedrijfsresultaten en introduceerde het “Simple & Connected” transformatieprogramma met als doel om van AXA Belgium een wendbaar bedrijf te maken met de blik naar buiten. Frank was ook een gewaardeerd lid van het Uitvoerend Comité van AXA Group. Ik wens hem het allerbeste voor zijn toekomst buiten AXA.”

Over de benoeming van Jef Van In, zegt Benoît Claveranne, Groep Chief Transformation Officer en lid van het Management Committee van AXA Groep verantwoordelijk voor AXA Belgium: “We zijn verheugd dat Jef AXA Belgium gaat leiden na zijn zeer succesvolle periode aan het hoofd van AXA Bank Europe. Ik ben ervan overtuigd dat hij de ingeleide transformatie van AXA Belgium versneld zal voortzetten en onze positie als Belgische marktleider zal versterken. Hierbij kan hij terugvallen op de AXA Belgium klantgerichtheid, het sterk distributienetwerk als het vermogen om te innoveren.”

Deze benoeming is onder voorbehoud van goedkeuring door de Nationale Bank van België (NBB), de Belgische Financiële Toezichthouder.

Biografie:

Jef Van In Hij bracht het eerste deel van zijn carrière door in de Structured Finance business bij Bank Brussel Lambert (1993) en Sumitomo Bank Brussel. Daarna trad hij in dienst bij ING als Retailbankier, eerst als directeur Retail en Private Banking voor de regio Brussel-Noord, alvorens nationaal verantwoordelijk te worden voor het Sparen en Beleggen, het nieuwe agentschap concept en de uitrol ervan.

Van 2006 tot 2009, leidde hij in de hoedanigheid van CEO de opstartende Retailactiviteiten van ING Bank in Oekraïne, de verdere ontwikkeling en later de sluiting ervan. Na zijn terugkeer in België in 2009, werd Jef verantwoordelijk voor de strategische visie en het opzetten van een online platform voor de distributie van financiële producten van ING België.

Jef Van In kwam in 2011 bij AXA als CEO van Bank Europe. In 2013 werd hij voorzitter van de Raad van Bestuur van AXA verzekeringen (Leven en Schade) in Polen, Tsjechië, Slowakije, Oekraïne, Roemenië en Hongarije.

Jef Van In behaalde een Master Handelsingenieur aan de KU Leuven en een Executive MBA aan de Flanders Business School in Antwerpen.

Jean-Baptiste Mounier

Media Relations AXA Group