LAR (AXA Belgium) en Norton by Symantec slaan de handen in elkaar om uw informaticabeveiliging te verbeteren

Donderdag 14 april 2016 — LAR, het rechtsbijstandsmerk van AXA Belgium, en Norton by Symantec, het consumentenmerk van de leider in cyberveiligheid Symantec, slaan de handen in elkaar om aan Belgische ondernemers een sterker aanbod in informaticabescherming en rechtsbijstand voor te stellen. Een wereldwijde primeur.

Diefstal van identiteit, van gegevens, virussen, DDoS-aanvallen … cybercriminaliteit, in welke vorm ook, is al jaren aan een opmars bezig. In 2015 liet CERT.be bijna 1100 incidenten per maand optekenen, een stijging van 30 % op een jaar tijd en een vertienvoudiging sinds 2010.

Deze exponentiële groei wordt bevestigd door het laatste jaarverslag over cyberdreigingen van Symantec (Internet Security Threat Report 2016), dat alle veiligheidsincidenten inventariseert en analyseert. Zo springt België wereldwijd van de 44ste naar de 33ste plaats van de landen die het meest getroffen worden door cybercriminaliteit. Ons land is in het bijzonder slachtoffer van "ransomware", dat de gegevens van de terminal van het slachtoffer gijzelt tegen betaling van losgeld. Vorig jaar werden in België dagelijks 624 soortgelijke aanvallen geblokkeerd, waardoor België op de 10de plaats komt bij de landen die het meest getroffen worden door dit fenomeen. Oplichterij op sociale media haalt ook een hoog niveau, met dagelijks 241 aanvallen geblokkeerd door Symantec, goed voor een 4de plaats in Europa wat dit soort bedreigingen betreft.

Sprekende cijfers op een moment dat bedrijven steeds meer bezig zijn met het beschermen van hun gegevens en die van hun klanten. Daarom verbinden LAR en Norton by Symantec zich ertoe om als partners een betere beveiliging en bescherming van de professionele en privégegevens van hun klanten te waarborgen.

Wereldwijde primeur

LAR, specialist in rechtsbijstand, maakt er een erezaak van om snel oplossingen te vinden voor zijn klanten en tegelijk hun legitieme rechten en meer bepaald, hun e-reputatie te verdedigen. Norton by Symantec deelt deze filosofie en wil zijn klanten digitale oplossingen aanreiken om hen te helpen zich te beschermen tegen cybercriminaliteit. Met dit gezamenlijke aanbod willen LAR en Norton by Symantec de veiligheid van hun klanten versterken en hen een betere bescherming en bijstand bieden bij een cyberaanval.

België is het eerste land dat dit nieuwe aanbod geniet. Dit partnerschap tussen LAR en de leider in informaticabescherming is dus een wereldwijde primeur waarmee klanten een sterkere bescherming kunnen genieten zonder extra kosten.

Een eerste aanbod voor bedrijfsleiders

Aangezien ze een schat aan persoonlijke, vertrouwelijke informatie omvatten over de onderneming of haar klanten, moeten bedrijfsterminals, laptops, smartphones en tablets optimaal worden beveiligd. De informatie die ze bevatten, is steeds meer het doel van cybercriminelen, zoals blijkt uit de stijging met 230 % van het aantal gevallen van mallware voor mobile en de opkomst van nieuwe bedreigingen die mikken op iOS.

De klanten rechtsbijstand PRO van LAR genieten automatisch rechtsbijstand voor e-reputatie en diefstal van identiteit. Vanaf juni genieten deze klanten ook de beschermingsoplossing Norton Security Standard voor de smartphone van de bedrijfsleider, aangeboden door Norton by Symantec.

LAR en Norton by Symantec delen deze missie van preventie, beveiliging en beheer van de e-reputatie van individuen ten opzichte van cyberrisico’s. Dit partnerschap is een eerste innoverende stap van een programma dat bedoeld is om het cyberrisico terug te dringen via verzekeringen en aan professionelen en particulieren een grotere gemoedsrust te bieden in hun digitale leven.

Contacteer ons

Gianni De Muynck

Woordvoerder

AXA Belgium (Insurance)

Published with Prezly