Nieuwe vervoermiddelen gratis gedekt door de BA Familiale

13% van de Belgen verplaatst zich met een innovatief voertuig[1]

7% van de Belgen haalt bijna dagelijks zijn e-bike van stal. Zij worden al gratis gedekt door de BA Familiale voor de schade aan derden in zoverre hun fiets niet autonoom (of zonder trapondersteuning) rijdt[2].

Hoogtijd dus om ook de andere verplaatsingsmiddelen (één of meerdere wielen, met maximale snelheid van 25 km/u) ook gratis en automatisch in de BA Familiale op te nemen. Een uitbreiding die de 13% Belgische gebruikers uiteraard blij zal stemmen.

Sommige modellen zijn nu al ongelooflijk populair! De hybridefiets en de halfbike – een rijwiel dat het midden houdt tussen een fiets en step en bestuurd wordt met een staaf waartegen je aanleunt – komen het vaakst voor (6%). Ze worden gevolgd door de elektrische monowheel en de segway (4%); daarna komen de hoverboard, de walkcar (plank ter grootte van een laptop op elektrische wieltjes) en de elektrische step (3%). Het elektrische skateboard vervolledigt het lijstje met zo’n 2% van de gebruikers[3].

Toegelaten op de openbare weg?

Rijbewijs nodig? Helm verplicht? Vanaf welke leeftijd? Welke verzekering is noodzakelijk? Al deze informatie vindt u terug op onze overzichtstabel.

[1] Studie uitgevoerd in 2016 door AXA Belgium bij 1300 personen.

[2] Id.

[3] Id.

Gianni De Muynck Woordvoerder NL, Axa Belgium
Over AXA Belgium

AXA Belgium, dat zijn ongeveer 3200 makelaars, 450 bankagenten en 3200 medewerkers die hun expertise ten dienste stellen van 2,9 miljoen klanten om flexibele verzekeringsproducten aan te bieden die aangepast zijn aan hun reële behoeften. Als verzekeraar is AXA Belgium ook een cruciale speler op het vlak van preventie. Bescherming zit in haar DNA, wat iedere dag opnieuw blijkt uit de omvangrijke investeringen in het onderzoek naar en de sensibilisering voor risico's. In 2019 behaalde AXA Belgium een omzet van 3,1 miljard EUR en een bedrijfsresultaat van 380 miljoen EUR.

Privacy disclaimer.

Troonplein 1