Click bonus van AXA steunt sociale projecten

Maandag 10 januari 2011 —

Persbericht van 10 januari 2011

Sinds 1 januari kunnen click bonus-klanten een maatschappelijk project helpen steunen. Klanten kunnen hun keuze maken uit 6 sociale verenigingen. Voor iedere online verrichting van de klant stort AXA Bank 5 cent aan de gekozen vereniging.

Click bonus biedt een antwoord op twee belangrijke behoeften van de consumenten: hun algemene kosten beperken en hun bankverrichtingen elektronisch van thuis uitvoeren. De gebruiker verdient 5 cent per verrichting en kan voortaan 5 cent extra (per transactie) schenken aan een sociaal project uit onderstaande lijst. Met dit initiatief benadrukt AXA haar engagement als maatschappelijk verantwoorde onderneming.

De klanten kunnen kiezen uit de volgende 6 projecten:

1. CO2-LOGIC: vermindering van de vuilnishopen in de straten van Dar es-Salaam (Tanzania) om de hygiëne te verbeteren
  2. VZW OSCARE: nazorg van jonge patiënten met ernstige brandwonden en preventie in scholen en bedrijven
  3. SPECIAL OLYMPICS: evenement waaraan meer dan 3.000 mentaal gehandicapte sportievelingen deelnemen
  4. BELGISCHE CARDIOLOGISCHE LIGA: preventie- en sensibiliseringscampagnes om het gebruik van een defibrillator te promoten
  5. SCHOOL-IN-A-BOX – UNICEF: doos met schoolmateriaal voor 40 kinderen en één leerkracht
  6. BIVV: vanaf maart 2011: sensibiliseringscampagne door jongeren voor jongeren over de gevaren van risicovol rijgedrag

Tussen 1 januari en 31 december 2011 kunnen click bonus-klanten op basis van hun elektronische verrichtingen een bonus opbouwen. Als ze voldoen aan de voorwaarden om deze bonus te krijgen, zal het bedrag van de bonus begin 2012 gestort worden aan de gekozen instelling. De klanten recupereren bovendien de tegenwaarde van de verzamelde bonus op hun click bonus-rekening.

Voor meer informatie:

Dienst persrelaties van AXA