Frank Koster wordt nieuwe Chief Executive Officer van AXA Belgium

​Frank Koster wordt nieuwe Chief Executive Officer van AXA Belgium

AXA kondigde vandaag aan dat Frank Koster op 1 september 2014 de nieuwe Chief Executive Officer van AXA Belgium wordt. Frank Koster zal alle verantwoordelijkheden binnen AXA Belgium overnemen van Emmanuel de Talhouët en zal lid worden van het AXA Group Executive Committee.

“Namens het Management Committee wil ik Emmanuel oprecht bedanken voor zijn toewijding en zijn bijdrage tot het succes van AXA Belgium. Onder zijn leiderschap sinds januari 2010, heeft AXA Belgium een succesvolle transformatie gekend en heeft het zich kunnen herpositioneren als een rendabele en sterke leider in de Belgische verzekeringsmarkt, dat klaar is voor nieuwe uitdagingen. Ik wens Emmanuel veel succes toe voor al zijn toekomstplannen.” zegt Jacques de Vaucleroy, Lid van het AXA Group Management Committee en CEO Northern, Central & Eastern Europe Region.

Over de benoeming van Frank Koster: “Het verheugt me om Frank te mogen verwelkomen binnen de Groep AXA. Ik ben ervan overtuigd dat zijn ruime en gevarieerde ervaring als CEO in de verzekeringssector, zijn leiderschapskwaliteiten en zijn interpersoonlijke vaardigheden enorm zullen bijdragen aan de verdere ontwikkeling van AXA Belgium in het bijzonder, en van de Groep AXA in het algemeen.”, aldus Jacques de Vaucleroy.

Biografie

Frank Koster was sinds 2009 Chief Executive Officer van ING Insurance Asia Pacific. Frank vervoegde de ING Groep in 1996 waar hij verschillende functies bekleedde in Nederland en Azië waaronder die van Chief Marketing Officer van ING Insurance Korea van 2001 tot 2003, Chief Executive Officer van ING Vysya Life Insurance van 2004 tot 2006 en Head Group Communication & Corporate Affairs in Nederland van 2006 tot 2009. Frank behaalde een master in Geneeskunde aan de Universiteit van Amsterdam en verbleef in België van 1979 tot 1988 en voltooide zijn humaniorastudies in Antwerpen.

Voor meer informatie:

Persdienst AXA Belgium:
Korneel Warlop
Woordvoerder
korneel.a.warlop@axa.be

AXA in België

Drie miljoen klanten, één op twee gezinnen, vertrouwen hun verzekeringen en bankzaken toe aan AXA. Om hen te bedienen, werkt AXA samen met 5.000 verzekeringsmakelaars, 920 bankagenten en meer dan 4.500 medewerkers. In 2012 realiseerde AXA Belgium een omzet van 4,1 miljard euro.

Korneel Warlop Woordvoerder P&C, AXA Belgium
Over AXA Belgium

AXA Belgium, dat zijn ongeveer 3200 makelaars, 450 bankagenten en 3500 medewerkers die hun expertise ten dienste stellen van 2,9 miljoen klanten om flexibele verzekeringsproducten aan te bieden die aangepast zijn aan hun reële behoeften. Als verzekeraar is AXA Belgium ook een cruciale speler op het vlak van preventie. Bescherming zit in haar DNA, wat iedere dag opnieuw blijkt uit de omvangrijke investeringen in het onderzoek naar en de sensibilisering voor risico's. In 2017 behaalde AXA Belgium een omzet van 3,3 miljard EUR en een bedrijfsresultaat van 357 miljoen EUR.

Privacy disclaimer.

Troonplein 1