De Global Challenge van AXA: Around the Planet for People Protection

Woensdag 13 juni 2012 —

​Persbericht van 12 juni 2012

1.419 medewerkers van AXA Belgium stappen 14.353 euro bij elkaar voor Stichting tegen Kanker Vandaag, als speerpunt van de Corporate Responsibility week van AXA, stappen en fietsen tienduizenden werknemers in alle AXA-vestigingen verspreid over heel de wereld, kilometers bijeen in het kader van de GLOBAL CHALLENGE. AXA sponsort met het equivalent in EUR, goede doelen. In België is dat Stichting tegen Kanker.

Corporate Responsibility (CR) wordt vaak geassocieerd met respect voor het milieu, maar het is veel meer dan dat. CR betekent dat een bedrijf investeert in verantwoorde en duurzame groei met een focus op de 3 p’s: people, planet en profit. Bij AXA is CR van strategisch belang. Als bank en verzekeraar zit het in ons DNA om financiële, lichamelijke of materiële risico’s te dekken, maar het is net zozeer onze maatschappelijke verantwoordelijkheid om die risico’s te helpen vermijden door steun aan onderzoek en sensibiliseringscampagnes. Respect voor het milieu, risicopreventie en welzijn staan daarbij centraal en lopen als een rode draad doorheen AXA’s CR week die loopt van 11 tot 15 juni.

«De bescherming van mensen op lange termijn is ons vak. AXA wil het milieu mee helpen beschermen, de gemeenschap steunen en bijdragen aan een meer duurzame maatschappij. Sterke vertrouwensrelaties zijn dan ook van essentieel belang. Corporate Responsibility toont stap per stap, dag na dag dat wij dankzij onze acties het vertrouwen van onze stakeholders waard zijn. CR is één van de strategische pijlers van AXA; een concept concreet vertaald in de realiteit. Dat laatste is een basiselement van een duurzame onderneming die de onderneming van eerste keuze wil worden van haar klanten, medewerkers en andere partners. Meer dan ooit moeten we er de nadruk op leggen dat Corporate Responsibility deel uitmaakt van de manier waarop wij zaken doen, waarbij elke medewerker bijdraagt tot het opbouwen van een uiterst verantwoorde onderneming», zegt Emmanuel de Talhouët – CEO van AXA België.

Vandaag maakten 1.419 AXA-medewerkers het verschil: 14.353,- euro voor een betere, gezondere maatschappij. Volg het ook op Twitter #crweekaxa.2012. Bovendien doet onze backpacker, die met zijn AXA Maxi Prepaid card probeert om in twee weken van Brussel tot in Hawaï te geraken, ook mee aan de global challenge. 10.000 stappen leveren een extra 10.000 euro op. Volg hem op zijn Facebook-pagina: https://www.facebook.com/goingtolike

Persdienst AXA Belgium:
Nick Orbaen, woordvoerder: 02/678.71.61 – 0468/10.06.23