Donderdag 12 maart 2015 —

​Gunter Uytterhoeven nieuwe Chief Marketing Officer & Head of Transformation van AXA Belgium

Vanaf 27 april begint Gunter Uytterhoeven als nieuwe Chief Marketing Officer & Head of Transformation bij AXA Belgium. Zijn aanstelling past binnen de strategie van het bedrijf om te transformeren naar een speler die kan verbinden en vereenvoudigen.

Gunter is 42 jaar en vervolledigde de studies van Handelsingenieur aan de KUL en behaalde ook een MBA aan de Vlerick Leuven Management School. Na een eerste werkervaring van 4 jaar in de banksector bij KBC, werkte hij gedurende 7 jaar bij The Boston Consulting Group waar hij instond voor strategische missies binnen grote internationale bedrijven (o.a. in de financiële sector). In 2007 vervoegde hij BNP Paribas Fortis om er het multi-channel model in te voeren waarna hij van het bedrijf in 2010 een pionier in mobile banking maakte. Sindsdien evolueerde zijn perimeter om sinds 3 jaar Head of Marketing te zijn met communication, campaigns & channels als voornaamste verantwoordelijkheden. Op groepsniveau is Gunter coördinator voor het Europees digitaliseringsprogramma in 7 entiteiten binnen de BNP Paribas Group.

Binnen AXA Belgium zal Gunter zijn ervaring ten dienste stellen van de transformatie van het bedrijf om beter te kunnen beantwoorden aan de veranderende verwachtingen van de klant, de technologische evoluties en de huidige veranderingen binnen de markt en de sector. “In overeenstemming met onze visie die ik recent communiceerde, hebben we de wil om te verbinden en te vereenvoudigen. Achter die twee woorden zit echter een heuse transformatie die we willen realiseren. Er zijn namelijk nog vele uitdagingen op dat vlak en om die reden heb ik aan Gunter gevraagd om de dubbele rol van Chief Marketing Officer en van Head of Transformation op zich te nemen. Zijn ervaring met de transformatie van een groot bedrijf binnen de financiële sector is voor deze dubbele verantwoordelijkheid dan ook een grote troef”, zegt Frank Koster, CEO AXA Belgium.

Vanaf 27 april volgt Gunter Uytterhoeven als CMO Elie Hennau op die werd benoemd tot Group Distribution Director van AXA Group. “Ik ben verheugd met de aanstelling van Elie. Zijn sterke engagement voor ons merk, zijn diepgaande kennis van distributie en de recente ervaring die hij heeft opgedaan als CMO zullen sterke troeven zijn in de uitoefening van zijn nieuwe functie. Daarnaast is het uiteraard mooi voor AXA Belgium om wederom iemand op deze belangrijke post te hebben met diepgaande kennis van ons bedrijf”, aldus Frank Koster.

Voor meer informatie:

Persdienst AXA Belgium
Korneel Warlop, woordvoerder: 0491/969 522
Korneel.a.warlop@axa.be

AXA Belgium, dat zijn ongeveer 4000 makelaars en 4100 medewerkers die hun deskundigheid
ten dienste stellen van 2,9 miljoen klanten om flexibele verzekeringsproducten aan te bieden
die afgestemd zijn op de reële behoeften van de klanten. Door zijn rol als verzekeraar is AXA
Belgium ook een cruciale speler op het vlak van preventie. Bescherming zit in de genen van
AXA Belgium, en dit vertaalt zich dagelijks in aanzienlijke investeringen in onderzoek en
bewustmaking van risico's. In 2014 realiseerde AXA Belgium een omzet van 3,8 miljard euro.