Het crest gamma van AXA: een model van duurzaamheid en betrouwbaarheid

Persbericht van 14 januari 2011

Het crest gamma doet het al bij al goed ondanks de lichte achteruitgang van de Europese beurzen en de staatsschuld crisis in een aantal landen.

De formules met gewaarborgde rente hebben volop kunnen profiteren van het vaste inkomen van de obligaties. De rendementen zijn bevredigend, ondanks een lichte achteruitgang van de Europese beurzen voor de formules met gewaarborgde rente van 0%. Ze genieten bovendien van een mooi groeipotentieel voor de toekomst.

Resultaten van het crest-gamma

​Rendement 2010
Gemiddeld jaarrendement sinds 2002*
​crest classic ​3,05 % ​3,13 %
​crest10
​3,31 %
​crest20 ​3,00 % ​ 3,92 %
​crest20 neo ​ 3,00 % ​3,92 %
​crest30 ​ 2,60 % ​ 3,23 %
​crest30 duo ​3,00 % ​ 3,25 %
​crest40 ​2,10 % 2,98 %

* Het gemiddelde rendement op 5 jaar. Voor de formules crest classic en crest 30duo spreken we van een gemiddelde sinds hun lancering.

crest: een stevig en gediversifieerd gamma

Het crest gamma bestaat uit verschillende formules naargelang de behoeftes van de klanten.

Voor wat betreft de nieuwe intekeningen, kan de klant in 2011 kiezen tussen twee formules: crest classic en crest30 duo. Voor de klanten die een maximum aan zekerheid willen en een mooi gewaarborgde rente wensen, is crest classic de voorkeurformule. Diegenen die kapitaalgarantie wensen en tevens hun rendement optimaal willen opvoeren dankzij de aandelen: wacht crest30 duo enkel nog op een opmars van de markten.

crest classic crest10​ crest20 crest20 neo
Vroegere rentevoeten ​2,25 % ​2,25 % ​2,25 % ​2,25 %
​Gewaarborgde
rentevoeten vanaf
01/01/2011
2,75 %​ ​2,50 % ​2,50 % ​2,50 %

De formules crest10, crest20, crest20neo, crest30 en crest40 zijn beperkt tot het bestaande cliënteel en dus tot terugstortingen.
Sinds 1 januari 2011 heeft AXA de gewaarborgde rente verhoogd op de verschillende crest formules.

Voor meer informatie:

Dienst persrelaties van AXA
Valérie Nouille 02/678.73.46

Nick Orbaen Woordvoerder, AXA Belgium
Over AXA Belgium

AXA Belgium, dat zijn ongeveer 3200 makelaars, 450 bankagenten en 3500 medewerkers die hun expertise ten dienste stellen van 2,9 miljoen klanten om flexibele verzekeringsproducten aan te bieden die aangepast zijn aan hun reële behoeften. Als verzekeraar is AXA Belgium ook een cruciale speler op het vlak van preventie. Bescherming zit in haar DNA, wat iedere dag opnieuw blijkt uit de omvangrijke investeringen in het onderzoek naar en de sensibilisering voor risico's. In 2017 behaalde AXA Belgium een omzet van 3,3 miljard EUR en een bedrijfsresultaat van 357 miljoen EUR.

Privacy disclaimer.

Troonplein 1