Philippe Courouble benoemd tot lid van Uitvoerend Comité AXA Belgium

Woensdag 16 april 2014 —

Philippe Courouble wordt benoemd tot lid van het Uitvoerend Comité van AXA Belgium.

Koen Depaemelaere, verantwoordelijk voor Life Retail, breidt zijn rol uit met de supervisie van Group Life.

Philippe Courouble wordt vanaf 15 april 2014 als hoofd van de Corporate P&C afdeling benoemd tot lid van het Uitvoerend Comité van AXA Belgium. Hij volgt er François Lemonnier op, de huidige verantwoordelijke voor de Corporate P&C en de Group Life afdelingen, die na 16 jaar bij AXA op pensioen gaat op 31 mei 2014. Op dezelfde dag breidt Koen Depaemelaere, huidig lid van het Uitvoerend Comité en verantwoordelijk voor Life Retail, zijn rol uit met de supervisie van Group Life, in samenwerking met Johan De Swaef.

Een carrière in het bank- en verzekeringswezen

Als Licentiaat in de Rechten en Europees recht, startte Philippe Courouble zijn carrière in 1987 in de Corporate P&C afdeling van de Groep AG Insurance. In 1992 maakte hij deel uit van het team dat Fortis Industrial opzette, dat later Fortis Corporate Insurance werd. In 1998 ging Philippe bij Winterthur aan de slag als verantwoordelijke voor de afdeling Arbeidsongevallen, om in 2005 hoofd van de afdeling Corporate P&C te worden. Nadat Winterthur overgenomen werd door AXA, ging hij het segment ‘grote bedrijven’ leiden in P&C waarna hij zijn verantwoordelijkheid zag uitgebreid met KMO’s. Sinds 1 januari 2014 stond hij aan het hoofd van de afdeling Corporate P&C van AXA Belgium. Vanaf 15 april 2014, zal Philippe Courouble een actief lid zijn van het Directiecomite van AXA België verantwoordelijk voor Corporate P&C.

Emmanuel de Talhouët, CEO van AXA Belgium zegt : Philippe Courouble is een zeer betrokken en gerespecteerd leider met een indrukwekkend track record. Hij heeft de ideale kwaliteiten om het P&C Corporate departement te leiden en de succesvolle ontwikkeling van deze business line verder te zetten, als lid van AXA Belgium’s Uitvoerend Comité.

Ruimere bevoegdheden in Group Life

Voor Group Life, blijft Johan De Swaef directeur van de Group Life afdeling. Hij zal vanaf  eind mei rapporteren aan Koen Depaemelaere, momenteel lid van het Uitvoerend Comite van AXA België verantwoordelijk voor Life Retail. In lijn met de visie van de Groep, heeft Koen Depaemelaere de juiste  management kwaliteiten en kennis nodig in het veld om de activiteit van de Group Life doelmatig te beheren, en om in samenwerking met Johan De Swaef zijn winnende strategie verder te zetten.

François Lemonnier, een man van topkwaliteit

François Lemonnier vervoegde de AXA Groep meer dan 30 jaar geleden. Na de fusie van AXA en de Royal Belge nam François Lemonnier de afdelingen P&C Corporate en Group Life in 1998 onder zijn verantwoordelijkheid. Emmanuel de Talhouët, CEO van AXA Belgium zegt : “Onder zijn leiderschap doorstonden de AXA Belgium’s Corporate activiteiten, zowel Life als P&C, succesvol twee grote financiële en economische crisissen, en groeide het segment uit tot de uitverkoren partner van meer dan één op drie Belgische bedrijven. Mijn oprechte dank gaat dan ook uit naar François Lemonnier voor zijn lovenswaardige engagement gedurende al die jaren en zijn uitstekende bijdrage aan het succes van AXA Belgium.”

Voor meer informatie:

Persdienst AXA Belgium
Korneel Warlop
Woordvoerder
korneel.a.warlop@axa.be

AXA in België

Drie miljoen klanten, één op twee gezinnen, vertrouwen hun verzekeringen en bankzaken toe aan AXA. Om hen te bedienen, werkt AXA samen met 5.000 verzekeringsmakelaars, 920 bankagenten en meer dan 4.500 medewerkers. In 2012 realiseerde AXA Belgium een omzet van 4,1 miljard euro.