AXA wil geen stilstand in hartzaken

Vrijdag 15 maart 2013 —

AXA wil geen stilstand in hartzaken​


Jaarlijks overleven in België slechts 10 % van de 10 000 getroffenen een hartaanval. 4 op 5 heeft dit te danken aan simpele handelingen die iedereen kan uitvoeren. AXA ondersteunt voluit de campagne HartRidders van de Belgisch Cardiologische Liga om hierover intens te informeren en vestigt ook de aandacht op het belang van preventie:​


In België overleven nauwelijks 10% van de 10 000 getroffenen een hartaanval. Van diegenen die een hartstilstand overleven, hebben 4 op 5 dit te danken aan simpele handelingen die iedereen kan uitvoeren, mits men hiervan op de hoogte is. Het herkennen van symptomen van een hartstilstand, het geven van hartmassages en het gebruik van een Automatische Externe Defebrilator (AED) zijn letterlijk van levensbelang. Het project «HartRidders» vestigt hier de aandacht op. ( http://www.cardiologischeliga.be )​

Voorkomen is natuurlijk beter dan genezen. Door preventief op te treden kunnen risicofactoren op hart- en vaatziekten drastisch ingeperkt worden. De bekendste en gevaarlijkste zijn roken, stijging van de bloeddruk, toename van het cholesterolgehalte, gebrek aan lichaamsbeweging, overgewicht en afwijkingen van het bloedsuikermetabolisme waarvan diabetes de verst gevorderde vorm is.​

“Het verschil maken tussen leven en dood is een nobel iets. Het is een teken van zorg dragen voor iets kostbaars – het leven van een ander – en bijgevolg dus ook zorg dragen voor de omgeving waarin je leeft en de mensen waar je mee te maken krijgt. Dit is ook exact onze maatschappelijke visie. Als bank en verzekeraar trachten we immers risico’s te voorkomen maar we zijn ook daar om risico’s te dekken waar mensen ons nodig hebben”, zegt Stéphane Slits, commercieel directeur van AXA.​

AXA is partner van de Belgische Cardiologische Liga voor de promotie van het project «HartRidders». Als maatschappelijk verantwoorde onderneming steunt AXA veiligheids- en preventieprojecten gelinkt aan een langer leven. De missie van «HartRidders» sluit naadloos aan bij deze filosofie van AXA.​

Voor meer informatie:

Persdienst AXA Belgium:

Korneel Warlop, woordvoerder: 0491/969 522

press.axa@axa.be​​

​​

Contacteer ons

Nick Orbaen

Woordvoerder

AXA Belgium

Published with Prezly