Woensdag 16 november 2011 —

Persbericht van 16 november 2011

Op 1 december 2011 zijn drie genomineerden kandidaat voor de tweede AXA Wo_Men@Work Award. Het doel van deze award is de pioniers van professionele gelijkheid in de kijker te plaatsen, de bedrijfsleiders te belonen die zich inzetten om een zo evenwichtig mogelijke verdeling tussen mannen en vrouwen in het management te bereiken. Van 16 tot 27 november kunt u online stemmen voor uw favoriete kandidaat op http://www.womenatworkaward.be.

De genomineerden die door de jury werden geselecteerd, zijn, in alfabetische volgorde:

• Ron Embrechts, CEO van Care services. Ron Embrechts werkt al 4 jaar aan deze problematiek en heeft sinds de indiening van hun dossier voor de eerste Wo_Men@Work Award vorig jaar al tal van bijkomende acties genomen om de professionele gelijkheid te bevorderen. De resultaten zijn zichtbaar in de snelle evolutie van het aantal vrouwen in het middle management (+ 30%).
  • Philippe Henry de Frahan, General Manager van Mars Belgium. Hij zet zich al 5 jaar in voor professionele gelijkheid. Deze kandidaat is erin geslaagd om de Europese referentie voor genderdiversiteit in zijn sector te overtreffen. Concreet betekent dit dat 50% van de leden van het directiecomité vrouwen zijn en dat het management ook 50% vrouwen telt.
  • Christel Verschaeren, directrice informatiesystemen bij IBM. Ze was een van de pioniers in het domein van de professionele gelijkheid in België. Ze is sinds 8 jaar actief in een sector waarin mannen de overhand hebben en heeft haar project uitgebreid naar de verschillende internationale sites van IBM. In 5 jaar tijd zijn 81 bijkomende vrouwen opgeklommen tot directiefuncties.

Door met JUMP "Empowering Women, Advancing the Economy" samen te werken versterkt AXA zijn engagement voor genderdiversiteit. Nu de professionele gelijkheid in België eindelijk positief evolueert, is het voor AXA en JUMP essentieel om de pioniers in dit domein, dat zo belangrijk is voor de prestaties van de ondernemingen en de economische groei, te blijven aanmoedigen en belonen.

Albert Ragon, winnaar van de eerste editie in 2010 en dit jaar lid van de jury, zegt: “We moeten ophouden met diversiteit als een probleem te zien dat we moeten oplossen. Het is veeleer een opportuniteit voor de bedrijven.” Met hun initiatief willen AXA en JUMP het belang van diversiteit onderstrepen als essentieel element van de performantie en de duurzame ontwikkeling van de onderneming.

Een zeer positief punt voor de tweede editie van de Wo_Men@work Award: de kwaliteit van de dossiers is er sterk op vooruitgegaan tegenover 2010. Een bewijs dat – in deze moeilijke tijden voor de financiële markten – de gelijkheid tussen mannen en vrouwen voor almaar meer bedrijfsdirecties een strategische prioriteit blijft. Wat geldt op het micro-economische niveau, geldt ook in de macro-economie: een grotere deelname van de vrouwen aan alle componenten van de arbeidsmarkt is essentieel voor de groei van de economie.

U kunt online stemmen van 16 tot en met 27 november. De online stemmen vertegenwoordigen 40% van de stemmen. Een jury van onafhankelijke experten staat in voor 60% van de stemmen. Samen zullen ze op 1 december bepalen wie de winnaar wordt van de tweede AXA Wo_Men@Work Award.

Meer informatie:

Persdienst AXA Belgium