Start2Bank

Donderdag 18 april 2013 —

​​Voortaan is AXA Bank altijd overal!

Enkele dagen na de lancering van Start2Bank, de nieuwe onlinerekening van AXA Bank, gaat AXA Bank mobiel, met een nieuwe applicatie beschikbaar voor de platformen iOS en Android. De Belgische bank wil op die manier haar click & face-model implementeren en haar marktaandeel in het land vergroten met de ambitie van 1 miljoen klanten tegen 2015.

Daarom zet AXA Bank  in op haar click&face-model en lanceert ze bijkomende digitale tools (click) die niet concurreren met de activiteiten van haar netwerk van bankkantoren (face). Het eerste en enige doel van de digitale producten van AXA Bank is het snel beheren van eenvoudige verrichtingen. Geen complexe structuren; eenvoud en snelheid zijn de kernwoorden die onze technologische keuzes hebben bepaald.

Met deze nieuwe producten wil AXA nieuwe klanten kunnen aantrekken. Vaak zijn dat jongeren die andere behoeften hebben. Maar ook onze bestaande klanten kunnen profiteren van deze vlottere toegang tot hun rekeningen dankzij nieuwe technologische ontwikkelingen.

Start2Bank: gratis, eenvoudig en snel

Een eerste initiatief in het kader van dit Click&face-beleid is de lancering van de Start2Bank-rekeningen. Met enkele kliks is het mogelijk een volledige gratis zicht- en spaarrekening te openen. Beter nog, elke elektronische verrichting vanop de zichtrekening wordt beloond met een premie van 5 cent (voor maximum 50 euro per jaar) voor de klant. Hetzelfde bedrag wordt ook geschonken aan een goed doel dat hij gekozen heeft. De spaarrekening die er bij de opening automatisch aan wordt gekoppeld, biedt een interest van 1,50 % + 0,50 % getrouwheidspremie.

Service Mobile Banking: nu ook overal!

Om deze online rekeningen (en alle andere) te kunnen beheren, ontwikkelden we ook een mobiel platform. Meer nog dan voor andere digitale kanalen was de ontwikkeling van onze mobiele app een brainstormingoefening en een werk van lange adem. Voor ons kwam het erop aan het leven van onze klanten zo veel mogelijk te vereenvoudigen om verrichtingen te doen die, per definitie aangezien ze mobiel zijn, buitengewoon snel en gebruiksvriendelijk moeten zijn. Onze klanten hoeven dus geen kaartlezer op zak te hebben om hun saldo te raadplegen of een storting te doen aan een bekende begunstigde … Er zijn ook geen complexe procedures nodig om een begunstigde toe te voegen aan de toegelaten lijst … Alles werd goed doordacht om ervoor te zorgen dat elke verrichting met enkele schermaanrakingen en in alle veiligheid kan verlopen.

Om de mobiele app te downloaden, scan de QRcode hiernaast in of surf naar https://www.axa.be/ab/NL/apps/Pages/mobile-apps.aspx

Voor meer informatie:

Persdienst AXA Belgium: