AXA Belgium benoemt Isabelle Sonneville tot directeur Human Resources

Vrijdag 18 februari 2011 —

Persbericht van 18 februari 2011

Vanaf 15 maart 2011 zal Isabelle Sonneville deel uitmaken van het Uitvoerend Comité van AXA in België als directeur Human Resources. Zij volgt Georges Anthoon op die, in akkoord met de directie van AXA in België, beslist heeft om zijn carrière een nieuwe wending te geven. Isabelle Sonneville heeft op vlak van HR een grondige ervaring opgebouwd in België en het buitenland.

Na haar rechtenstudies aan de UCL en de VUB begon Isabelle haar loopbaan in 1994 als advocate bij Meritius, lid van de Vlaamse balie van Brussel,.In 2001 werd ze senior associate in het departement ‘Arbeidsrecht’ bij Landwell, advocatenkantoor van PricewaterhouseCoopers Belgium. Van 2004 tot 2008 nam Isabelle Sonneville de Human Resources van Swiss Life Belgium op zich. Ze droeg er ook bij tot de geslaagde fusie met Zelia, en later tot de verkoop van de Belgische entiteit aan de groep Delta Lloyd.

Sinds 2008 staat ze aan het hoofd van de Human Resources directie bij Swiss Life France Group, met een uitgesproken inzet om een constructieve dialoog te behouden met de vakbondsorganisaties en een bedrijfscultuur te ondersteunen gebaseerd op een open geest.

Emmanuel de Talhouët, CEO van AXA Belgium: “Ik ben zeer verheugd dat ik Isabelle Sonneville mag verwelkomen bij AXA. Ik ben ervan overtuigd dat haar degelijke ervaring in Human Resources zal bijdragen tot het welslagen van de toekomstige uitdagingen van onze onderneming.”

Voor meer informatie:

Persdienst van AXA in België