Haïti - AXA verleent steun aan de slachtoffers van de aardbeving

Persbericht van 18 januari 2010

Na de enorme aardbeving die Haïti trof en de dramatische gevolgen ervan voor het land en zijn bewoners, lanceert de AXA Groep wereldwijd een oproep naar haar medewerkers om een geldinzameling te organiseren in al haar dochtermaatschappijen. Ook AXA in België neemt deel. De actie loopt tot 31 januari.

Voor elke euro ingezameld bij de medewerkers verbindt AXA zich ertoe om 1 extra euro te storten voor het bieden van dringende hulp ter plaatse. Het volledige bedrag van de inzameling bij de 210.000 medewerkers van AXA wereldwijd zal dus door de AXA Groep worden verdubbeld en aan het Rode Kruis en andere ngo's worden gestort als steun aan de humanitaire hulp in het land.

Dit wereldwijde initiatief zal een directe steun zijn voor de lokale bevolking in nood, dankzij de hulp van de AXA-medewerkers en hun betrokkenheid in het kader van de globale strategie van de AXA Groep als maatschappelijk verantwoordelijke onderneming.

Voor meer informatie:

Dienst persrelaties van AXA
Valérie Nouille 02/678.73.46

Nick Orbaen Woordvoerder, AXA Belgium
Over AXA Belgium

AXA Belgium, dat zijn ongeveer 3200 makelaars en 3000 medewerkers die hun expertise ten dienste stellen van 3 miljoen klanten om flexibele verzekeringsproducten aan te bieden die aangepast zijn aan hun reële behoeften. Als verzekeraar is AXA Belgium ook een cruciale speler op het vlak van preventie. Bescherming zit in haar DNA, wat iedere dag opnieuw blijkt uit de omvangrijke investeringen in het onderzoek naar en de sensibilisering voor risico's. In 2021 behaalde AXA Belgium een omzet van 3,5 miljard EUR en een bedrijfsresultaat van 243 miljoen EUR.

_ _ _

Troonplein 1