Georges Anthoon verlaat AXA Belgium

Dinsdag 18 januari 2011 —

Persbericht van 18 januari 2011

Na een carrière van 11 jaar binnen AXA heeft Georges Anthoon beslist om AXA Belgium te verlaten. Op 31 maart 2011 zal hij een punt zetten achter zijn functies van Directeur Human Resources, Building & Facilities en Interne Communicatie.

Op 55 jarige leeftijd en na een carrière van 25 jaar als HR-directeur, heeft Georges beslist om zijn ervaring en competenties met andere bedrijven te delen: « In de komende jaren, wens ik actief te zijn als onafhankelijk en extern bestuurder van vennootschappen, HR- and change consultant en executive coach, naast het lesgeven op enkele business schools. En waarom ook niet een paar nieuwe boeken schrijven », aldus Georges Anthoon.

Emmanuel de Talhouët, CEO van AXA Belgium, wenst Georges te bedanken voor zijn belangrijke inspanningen en realisaties tijdens zijn lange carrière binnen AXA Belgium. Een carrière die werd gekenmerkt door talrijke uitdagingen en successen waaronder de fusies met de Royale Belge en Anhyp in 2000 en meer recentelijk met Winterthur. « Door zijn onderhandelingstalent heeft hij sterk bijgedragen tot een constructieve dialoog met onze sociale partners », bevestigt Emmanuel de Talhouët. Deze unieke ervaring vormt ongetwijfeld een belangrijke troef in de nieuwe uitdagingen die hij wil aangaan. Het volledige Executive Committee van AXA Belgium wenst hem veel geluk in zijn nieuwe carrière.

Binnen enkele weken zal AXA Belgium de naam van de opvolger van Georges Anthoon bekendmaken.

Voor meer informatie:

Dienst persrelaties van AXA