AXA Groep schiet ter hulp ten voordele van de slachtoffers van de recente aardbeving in Japan

Vrijdag 18 maart 2011 —

Persbericht van 18 maart 2011

De AXA Groep neemt verschillende maatregelen om de Japanse bevolking te ondersteunen, die momenteel kreunt onder de gevolgen van de verschrikkelijke aardschok die het land op 11 maart trof.

Door de ernst van de situatie in Japan kondigt de AXA Groep de oprichting van een steunfonds aan voor een miljoen dollar. AXA Japan heeft op zijn beurt een speciaal fonds opgericht van 50 miljoen yen om de medewerkers uit de getroffen gebieden te helpen. Er zullen teams van de zetel van AXA Life Japan worden ingeschakeld om in die zones bij te dragen tot een snelle heropstarting van de activiteiten en te zorgen voor een optimale service aan de klanten die dit het meest nodig hebben. AXA in België, AXA Bank Europe Head Office en AXA Tech hebben een inzameling op touw gezet bij de Belgische medewerkers die een financiële bijdrage willen doen voor de getroffenen.

De teams ter plaatse stellen zich zo beschikbaar mogelijk op en spitsen hun inspanningen toe op de onmiddellijke behoeften van de klanten:

• tenlasteneming van de overlijdens en hospitalisaties als gevolg van de aardschok die niet gedekt zijn door de contracten
  • vereenvoudigde procedure en snelle terugbetaling van de schadegevallen
  • betaling van de verzekeringspremies die tot 6 maanden kan worden uitgesteld, zodat de klanten ook bij financiële problemen kunnen worden gedekt
  • activatie van een groen nummer voor de klanten, met een prioritair routingsysteem van de oproepen en steun van de teams van Sapporo en Tokyo voor de ienstverlening aan de klanten en het beheer van de schadegevallen

In deze moeilijke periode gaan de gedachten van de medewerkers van de AXA Groep wereldwijd uit naar hun collega’s ter plaatse en naar de hele Japanse bevolking, zowel voor de komende dagen als voor de periode van wederopbouw die zal volgen.

Voor meer informatie:

Persdienst van AXA in België