Drie genomineerden eerste AXA Wo_Men@Work award bekend

Donderdag 18 november 2010 —

Persbericht van 18 november 2010

Tot 9 december 2010 strijden 3 genomineerden voor de eerste AXA Wo_Men@Work award. De award beloont een Executive die een kampioen is in het bevorderen van de man/vrouw diversiteit binnen zijn of haar onderneming of organisatie gevestigd in België. Van 22 november tot 2 december loopt op www.axawomenatworkaward.be een online poll waarbij iedereen op zijn / haar favoriet kan stemmen.

De drie genomineerden in alfabetische volgorde zijn:

• Marc Decorte, Voorzitter en gedelegeerd bestuurder van Belgian Shell, is al zowat 10 jaar de bezieler van een aantal diversiteitsacties binnen de onderneming. Vandaag bestaat 30% van het topmanagement uit vrouwen. Niet evident voor een onderneming in een sector waar de weerstand tegen een sterk diversiteitsbeleid vrij hoog ligt.
  • Albert Ragon, Managing Director van Danone België, kan na een aantal jaar van intensieve diversiteitsacties een mooi rapport voorleggen, waardoor het management vandaag uit 51% vrouwen bestaat en het Directiecomité voor 30%. Danone België geldt als best practice voor de ganse Danone Groep.
  • Frank Van Massenhove, Voorzitter van het directiecomité van de FOD Sociale Zekerheid, is er op amper 2 jaar tijd in geslaagd om een ware cultuurverandering door te voeren binnen zijn departement. Vandaag bestaat het management voor de helft uit vrouwen. Zijn departement scoort ten opzichte van andere FOD’s 50% beter.

Over de AXA Wo_Men@Work award: AXA engageert zich om werk te maken van diversiteit. Intern maar ook extern wil AXA diversiteit promoten. Het partnerschap met JUMP "Empowering Women, Advancing the Economy" en de eerste editie van de AXA Wo_Men@Work award maken dit engagement concreet. AXA en JUMP gaan op zoek naar een leidend figuur, die de gelijke behandeling van mannen en vrouwen in het management van een organisatie op een opmerkelijke manier verdedigt tijdens zijn of haar loopbaan.

Met dit gloednieuwe initiatief wil AXA het belang benadrukken van diversiteit als troef voor een onderneming of organisatie. Bij AXA zelf wordt een sterk diversiteitsbeleid beschouwd als een belangrijke pijler van maatschappelijk verantwoord ondernemen.

Online stemmen kan tot en met 2 december. De online stemmen krijgen een stemgewicht van 40%. Een onafhankelijke expertenjury staat in voor 60% van het stemgewicht. Samen zullen ze uitmaken wie de allereerste AXA Wo_Men@Work award naar huis neemt op 9 december.

www.axawomenatworkaward.be

Dienst persrelaties van AXA