Woensdag 19 juni 2013 —

​AXA België investeert in nieuwe hoofdzetel in het hart van de Europese hoofdstad aan het Troonplein.

AXA investeert in België in nieuwe hoofdkantoren in het centrum van Brussel. In 2017 verhuizen de Brusselse medewerkers naar prestigieuze gebouwen rond het Troonplein. Deze investering bevestigt AXA’s engagement en betrouwbaarheid op de Belgische markt, in Europa en in de wereld.

Vandaag is een cruciale dag voor AXA België. De dag waarop de AXA-top een uiterst belangrijke beslissing heeft genomen rond de lokatie van de hoofdkantoren in Brussel. Het is AXA’s ambitie marktleider te worden in het click & face bankverzekeringsmodel, met een uiterst toegankelijke service, zowel digitaal (click) als via ons netwerk van bankagenten en verzekeringsmakelaars (face). We geloven rotsvast in onze evolutie naar een digitale, state of the art bankverzekeraar waar de klant en het netwerk centraal staan, en de leven-werk balans van onze medewerkers een essentieel deel zal van uitmaken.

Dit alles vraagt om een nieuwe, uitgekiende infrastructuur die ons kan versterken en ondersteunen in een nieuwe manier van werken, (de New World of Work) en bijdragen tot een meer efficiënte kostenbeheersing. De nieuwe hoofdkantoren in het hart van de stad sluiten naadloos aan bij onze visie rond een klantvriendelijk product- en dienstenaanbod in een continu wijzigende maatschappij met evoluerende klanten. Bovendien verkleinen we op deze manier,als ‘corporate responsible’ bankverzekeraar, onze ecologische voetafdruk met hoofdkantoren die perfect bereikbaar zijn met het openbaar vervoer en een snelle verbinding bieden met andere hoofdsteden.

Onze reis naar 2017 start vandaag. De drie gebouwen aan het Troonplein, grenzend aan de Regentlaan, zullen een grondige facelift krijgen met een duidelijke AXA branding (zie bijgevoegd beeldmateriaal). Aan de overkant van het Troonplein huren we als bijkomende kantoorruimte het gebouw Marnix II (het achterliggende deel van de ING-zetel die uitgeeft op het Marsveldplein). Tegen dat onze huurtermijn van de kantoren aan de Vorstlaan ten einde loopt, in 2017, zal de renovatie in het centrum voltooid zijn.

Emmanuel de Talhouët, CEO van AXA Belgium: ‘Door onze hoofdkantoren tegen begin 2017 te verhuizen van de groene rand rond Brussel naar het commerciële, economische en financiële hart van de Europese hoofdstad, in prestigieuze gebouwen rond het Troonplein, versterken we ons engagement als betrouwbare, sterke speler in België, in Europa en in de wereld. Zo staan we, met een verfijnd en flexibel productaanbod en dienstverlening nog dichter bij onze klanten. Het sterkt ons in onze ambitie marktleider te worden in het click & face bankverzekeringsmodel.’

Persdienst AXA Belgium
Nick Orbaen, woordvoerder