AXA Belgium benoemt Sonja Rottiers tot hoofd van de financiële directie.

Persbericht van 20 december 2010

Vanaf 1 februari 2011 zal Sonja ROTTIERS deel uitmaken van de effectieve directie van AXA Belgium als Chief Financial Officer, onder voorbehoud van een positief akkoord van de Commissie voor Bank-, Financie- en Assurantiewezen (CBFA). Ze volgt Noel Richardson op, die sinds 1 september 2010 verantwoordelijk is voor de centrale directie financiën van de AXA Groep in Parijs.

Sonja Rottiers kan bogen op een grondige ervaring in de bank- en verzekeringssector in België en in het buitenland. Haar huidige functie is die van managing director bij Nationale Suisse Verzekeringen, L’Européenne, en de Belgische dochterondernemingen van de Groep Nationale Suisse.

Sonja Rottiers startte haar loopbaan in 1985 bij het Gemeentekrediet van België en werkte mee aan de integratie van deze bank in Dexia Bank België. In 1999 werd ze benoemd tot managing director bij Dexia Verzekeringen en van 2002 tot midden 2009 wa s ze CFO en vicevoorzitter van het uitvoerend comité van Dexia Verzekeringen België (DIB) en lid van de raad van bestuur van DIB.

Emmanuel de Talhouët, CEO van AXA Belgium: "Ik ben zeer verheugd dat ik Sonja Rottiers mag verwelkomen bij AXA Belgium. Ik ben ervan overtuigd dat haar jarenlange ervaring in de bank- en verzekeringssector een grote troef zal zijn bij het uitbouwen van onze toekomst."

Sonja Rottiers is ook vicevoorzitter van de commissie Risico & Financiën en lid van de raad van bestuur van Assuralia. Ze is ook lid van de commissie “Vrouwen en Ondernemingen” en voorzitter van de vzw “Women on Board”.

Voor meer informatie:

Dienst persrelaties van AXA
Valérie Nouille 02/678.73.46

Nick Orbaen Woordvoerder, AXA Belgium
Over AXA Belgium

AXA Belgium, dat zijn ongeveer 3200 makelaars, 450 bankagenten en 3500 medewerkers die hun expertise ten dienste stellen van 2,9 miljoen klanten om flexibele verzekeringsproducten aan te bieden die aangepast zijn aan hun reële behoeften. Als verzekeraar is AXA Belgium ook een cruciale speler op het vlak van preventie. Bescherming zit in haar DNA, wat iedere dag opnieuw blijkt uit de omvangrijke investeringen in het onderzoek naar en de sensibilisering voor risico's. In 2018 behaalde AXA Belgium een omzet van 3,1 miljard EUR en een bedrijfsresultaat van 396 miljoen EUR.

Privacy disclaimer.

Troonplein 1