AXA “mobile service auto”.

Woensdag 22 september 2010 —

​Persbericht van 22 september 2010

De eerste iPhone-applicatie in België die de autobestuurder gidst bij een ongeval.

AXA België innoveert en lanceert, voor het eerst in België, een gratis applicatie waarmee bestuurders via een iPhone een vooraangifte kunnen doen bij hun makelaar van een schadegeval aan hun auto of motor. De bestuurder kan zonder bijkomende stress op zijn iPhone eenvoudige en duidelijke instructies volgen die hem in staat stellen een vooraangifte van het ongeval op te stellen en deze onmiddellijk naar zijn verzekeringsmakelaar te sturen.
De eerste minuten na een ongeval met de auto of motor zijn altijd stresserend. Toch mag men net dan niet toegeven aan paniek. Die minuten zijn namelijk bijzonder belangrijk om het ongevalformulier in te vullen en het schadegeval aan te geven. Op die cruciale ogenblikken wil AXA zo dicht mogelijk bij de bestuurder en zijn makelaar staan door hem adequate hulp te bieden.

Ogenblikkelijke vooraangifte van het schadegeval
Het applicatiemenu AXA “mobile service auto” omvat meerdere rubrieken die de gebruiker efficiënt door de verschillende stappen van de aangifte gidsen. De persoonlijke gegevens, die van zijn makelaar en de informatie over het voertuig moeten op voorhand ingevoerd worden. Zo heeft men die altijd bij de hand en vermijdt men al enige stresstoestand. In geval van een schadegeval kan de gebruiker indien nodig eerst bellen naar de medische hulpdiensten, de politie, de bijstandsdiensten of eventueel zijn makelaar. De tweede fase bestaat erin de plaats van het ongeval en de schade aan het voertuig te fotograferen. Ten slotte doet de gebruiker een vooraangifte van het schadegeval door de foto's van het voertuig en een foto van het ingevulde schadeformulier naar zijn makelaar te sturen, met de gegevens van eventuele getuigen. De makelaar ontvangt dus onmiddellijk, 7 dagen per week en 24 uur per dag, alle informatie die hij nodig heeft om de aangifte zo snel mogelijk te verwerken. De klant hoeft hem daarna nog alleen de papieren versie van het schadeformulier te bezorgen om zijn aangifte te vervolledigen.

Andere diensten verbonden met de toepassing
AXA “mobile service auto” biedt nog andere innovaties. Via Google Maps kan de toepassing de dichtstbijzijnde partnerfirma opsporen die gespecialiseerd is in glasbreuk en de weg erheen uitstippelen. De toepassing bevat een rubriek "Advies" die alle nuttige informatie groepeert over een schadegeval aan de auto: ongeval, diefstal, glasbreuk, bijstand aan personen, immobilisatie van het voertuig, enz. Zo heeft men altijd de juiste informatie bij de hand op een compacte en gebruiksvriendelijke manier. Emmanuel de Talhouët, CEO van AXA in België, licht toe: "AXA mobile service auto is een vernieuwend concept dat tegemoetkomt aan de behoeften van onze klanten en de intrede van onze onderneming in het digitale tijdperk markeert door mobiele technologie in onze activiteiten te integreren. Innoverende dienstverlening en preventie van de risico's op de weg zijn immers onze dagelijkse prioriteiten." De toepassing AXA “mobile service auto” is 24 uur per dag en 7 dagen per week bereikbaar en kan vanaf 23 september gratis worden gedownload via de App Store van Apple. Voor meer informatie over de functies en voordelen van de toepassing: www.axa.be/iphone.

 

Voor meer informatie:

Dienst persrelaties van AXA
Valérie Nouille 02/678.73.46
press.axa@axa.be

 

 

Contacteer ons