Bijna 2.000 AXA medewerkers stappen 18.380 euro bij elkaar voor Stichting Tegen Kanker

​Bijna 2.000 AXA medewerkers stappen € 18.380 bij elkaar voor Stichting Tegen Kanker

36.000 kilometer. Dat is het opmerkelijke resultaat van de AXA global challenge 2013, een loop- en wandelactie van de AXA medewerkers tijdens de Corporate Responsibility week vorige week. De verzamelde kilometers resulteerden in een cheque van 18.380 euro voor de Stichting Tegen Kanker. Wereldwijd klokte de teller af op 160.000 medewerkers van de AXA Groep die zich een week lang vrijwillig inzetten voor acties rond maatschappelijk verantwoord ondernemen en risico-expertise.

De derde editie van de CR week voor AXA in België was een groot succes. In totaal waren er 2109 unieke deelnemers voor verschillende workshops over klimaatverandering of het gebruik van een defibriliator, goed voor 3261 deelnames. Daarnaast was ook de AXA global challenge een groot succes met 1739 deelnemers en in totaal 9955 afgelegde kilometers. Daarbovenop telt AXA de huis-werktrajecten die te voet of met de fiets werden afgelegd, een aantal maatschappelijke teambuildings en vrijwilligerswerk, wat het totaal op 36.000 kilometer brengt.

Wereldwijd was deze 3e editie van de AXA CR week een gelegenheid voor 160.000 medewerkers van de AXA Groep om een week lang te werken rond maatschappelijk verantwoord ondernemen en hoe de principes van CR zich stilaan nestelen in het businessmodel van de Groep met een focus op het sensibiliseren en informeren over de risico-expertise rond klimaatverandering en langer en gezond leven die de AXA Groep als verzekeraar heeft opgebouwd.

De cheque ter waarde van 18.380 euro werd gisteravond overhandigd door Dina Iosifidis, CR manager voor AXA in België, aan Kelly Hoste van de Stichting Tegen Kanker.

Voor meer informatie:
Persdienst AXA Belgium
Nick Orbaen, woordvoerder: 02/678.71.61 – 0491/99.14.42

Nick Orbaen Woordvoerder, AXA Belgium
Over AXA Belgium

AXA Belgium, dat zijn ongeveer 3200 makelaars, 450 bankagenten en 3500 medewerkers die hun expertise ten dienste stellen van 2,9 miljoen klanten om flexibele verzekeringsproducten aan te bieden die aangepast zijn aan hun reële behoeften. Als verzekeraar is AXA Belgium ook een cruciale speler op het vlak van preventie. Bescherming zit in haar DNA, wat iedere dag opnieuw blijkt uit de omvangrijke investeringen in het onderzoek naar en de sensibilisering voor risico's. In 2018 behaalde AXA Belgium een omzet van 3,1 miljard EUR en een bedrijfsresultaat van 396 miljoen EUR.

Privacy disclaimer.

Troonplein 1