4 nieuwe onafhankelijke bestuurders in de raad van bestuur van AXA Belgium

Vrijdag 26 augustus 2011 —

Persbericht van 26 augustus 2011

Tijdens de algemene vergadering van 7 juni werden, ter vervanging van de aftredende bestuurders en onder voorbehoud van een goedkeuring van de National Bank van België, 4 nieuwe onafhankelijke bestuurders benoemd. De goedkeuring van de NBB volgde op 23 augustus. De nieuwe onafhankelijke bestuurders zijn Sophie Manigart, Jean-Pierre Bizet, Pierre Macharis en de onderneming MBIS bvba vertegenwoordigd door Marc Bellis. Jacques Espinasse blijft als onafhankelijke bestuurder zetelen.

Sophie Manigart is burgerlijk ingenieur en doctor in management van de Universiteit Gent. Zij is gewoon hoogleraar en partner van de Vlerick Leuven Gent Management School.

Jean-Pierre Bizet is doctor in de toegepaste economomie aan de ULB en gedelegeerd bestuurder van D’Ieteren nv.

Pierre Macharis, industrieel ingenieur in automatisering, staat aan het hoofd van VPK Packaging Group

Marc Bellis is doctor in de rechten en licentiaat economisch recht (ULB). Hij zetelt in de Raad van Bestuur van AXA in naam van de onderneming MBIS bvba.

De raad van bestuur van AXA Belgium verwelkomt deze nieuwe bestuurders.

De raad van bestuur bestaat dus voortaan uit Jacques de Vaucleroy als voorzitter, Emmanuel de Talhouët en Sonja Rottiers als uitvoerende bestuurders en Patrick Lemoine en Denis Duverne als niet-uitvoerende bestuurders. Sophie Manigart, Jean-Pierre Bizet, Pierre Macharis, Marc Bellis en Jacques Espinasse zijn de onafhankelijke bestuurders.

Voor meer informatie:

Persdienst van AXA in België