AXA en JUMP lanceren eerste "AXA Wo_Men@Work award”.

​Persbericht van 29 september 2010

Op 9 december 2010 wordt bekend gemaakt wie de allereerste AXA Wo_Men@Work award mee naar huis mag nemen. De award zal gaan naar een kampioen in het bevorderen van de man/vrouw diversiteit binnen zijn of haar onderneming of organisatie gevestigd in België. AXA en JUMP lanceren vandaag de campagne. Tot 26 oktober 2010 kunnen geïnteresseerden zich kandidaat stellen.

AXA engageert zich om werk te maken van diversiteit. Intern maar ook extern wil AXA diversiteit promoten. Het partnerschap met JUMP en de eerste editie van de AXA Wo_Men@Work award maken dit engagement concreet. AXA en JUMP gaan op zoek naar een leidend figuur, die de gelijke behandeling van mannen en vrouwen in het management van een organisatie op een opmerkelijke manier verdedigt tijdens zijn of haar loopbaan. Hiermee hopen de organisatoren ook andere bedrijven en organisaties warm te maken om actief werk te maken van een evenwichtig man/vrouw beleid.

Met dit gloednieuwe initiatief wil AXA het belang benadrukken van diversiteit als troef voor een onderneming. Bij AXA zelf wordt een sterk diversiteitsbeleid beschouwd als een belangrijke pijler van maatschappelijk verantwoord ondernemen. Er wordt rond 5 pijlers van diversiteit gewerkt: leeftijd, handicap, atypische profielen, afkomst en gender. Vandaag ligt bij AXA in België de focus op de pijler gender.

Net als bij veel andere bedrijven is bij AXA de vertegenwoordiging van vrouwen in hogere managementfuncties een grote uitdaging. “De ondervertegenwoordiging van vrouwen blijft een thema in elke samenleving en voor elk bedrijf. Het is geen ‘vrouwen’probleem, maar een probleem voor bedrijven en de samenleving … Het is een gemiste kans,” zegt Els Blaton, CIO en Diversity Champion van AXA België.

Alle kandidaturen zijn welkom tot 26 oktober. Een jury zal een shortlist van 3 kandidaten selecteren. Daarna wordt een online poll gestart die samen met de jury zal uitmaken wie de eerste AXA Wo_Men@Work award naar huis mag nemen op 9 december.

www.axawomenatworkaward.be

Dienst persrelaties van AXA
Valérie Nouille 02/678.73.46

Nick Orbaen Woordvoerder, AXA Belgium
Over AXA Belgium

AXA Belgium, dat zijn ongeveer 3200 makelaars, 450 bankagenten en 3500 medewerkers die hun expertise ten dienste stellen van 2,9 miljoen klanten om flexibele verzekeringsproducten aan te bieden die aangepast zijn aan hun reële behoeften. Als verzekeraar is AXA Belgium ook een cruciale speler op het vlak van preventie. Bescherming zit in haar DNA, wat iedere dag opnieuw blijkt uit de omvangrijke investeringen in het onderzoek naar en de sensibilisering voor risico's. In 2018 behaalde AXA Belgium een omzet van 3,1 miljard EUR en een bedrijfsresultaat van 396 miljoen EUR.

Privacy disclaimer.

Troonplein 1