AXA en de Special Olympics, voor de 11de keer

Dinsdag 31 mei 2011 —

Persbericht van 31 mei 2011

AXA is voor de 11de keer op rij partner van de Special Olympics. Naast de deelname van een zeventigtal medewerkers als vrijwilliger tijdens dit evenement dat 4 dagen duurt, zorgt de maatschappij ook voor financiële ondersteuning.

Ook dit jaar doet AXA Harten Troef, de vrijwilligersorganisatie van AXA in Belgium, een beroep op 70 vrijwilligers die de atleten en de talrijke bezoekers aan het Rad van Fortuin of de recreatieve zone zullen helpen en begeleiden. Met AXA Harten Troef zet AXA zich al meer dan 20 jaar in om een band te creëren tussen de verenigingen die een helpende hand nodig hebben en de medewerkers. En de Special Olympics zijn één van de grote jaarlijkse projecten waarvoor ze zich talrijk inzetten. "Het is een heel intens werk dat dankzij de warme sociale contacten een win-winsituatie is zowel voor onze vrijwilligers als voor de atleten."

Preventie
Voor de tweede keer op rij zal AXA tijdens het evenement een specifieke preventieactie voeren. AXA beschouwt informatie en sensibilisering omtrent de risico's in het verkeer, op het werk of thuis als een essentieel onderdeel van zijn maatschappelijke verantwoordelijkheid. De atleten kunnen zich vertrouwd maken met het verkeersreglement op een parcours dat speciaal voor de gelegenheid is opgebouwd. Steltlopers in fluorescerende kleren zullen op een ludieke manier aan de bezoekers informatie geven over verkeersveiligheid.

Deze 30ste editie van de Nationale Special Olympics vindt plaats in het Hemelvaartweekend van 1 tot en met 4 juni 2011 op de sportterreinen van Hasselt en Genk. Er zullen meer dan 3.200 atleten met een mentale handicap aan deelnemen, afkomstig uit 280 verschillende clubs.

Voor meer informatie:

Persdienst van AXA in België