AXA Belgium: investeerder in duurzaam en milieuvriendelijk vastgoed

Persbericht van 4 mei 2012

Vandaag, vrijdag 4 mei 2012, vIndt de eerste steenlegging plaats van de nieuwe zetel van de Cercle du Lac, de ontmoetingsplaats voor ondernemers uit Waals-Brabant. Het gaat om een financiële leasing van AXA Belgium en Nivellease (Nivelinvest) voor een totale investering van 6,5 miljoen euro.

Het concept van het nieuwe gebouw in Louvain-la-Neuve, ontworpen door het architectenbureau Groupe Sigma, is gebaseerd op zeer strenge milieucriteria met tot doel gezonde en comfortabele gebouwen creëren met een zo beperkt mogelijke milieu-impact, en dit gemeten over de volledige gebruiksduur.

Duurzaamheid en respect voor het milieu nemen een essentiële plaats in in het investeringsbeleid van AXA Belgium, Hiermee bevestigen en verstevigen we onze positie als verantwoorde en duurzame ondernemer in al onze activiteiten.

AXA Belgium investeert 5,2 miljoen euro in de bouw van de nieuwe zetel van Cercle du Lac, 80% van de globale investering. De resterende 20% wordt gefinancierd door Nivellease. In het begin van het jaar werd een leasingcontract ondertekend met Cercle du Lac.

Het gebouw heeft een totale oppervlakte van 3.255m² en is bestemd voor de eigen en recurrente activiteiten van Cercle du Lac alsook voor een business center dat ter beschikking staat van de leden. De realisatie werd onder meer toevertrouwd aan de firma Strabag en dient voltooid te zijn in mei 2013.

Meer informatie:

AXA België:
Nick Orbaen, woordvoerder:
02/678.71.61 – 0468/10.06.23

AXA in België
3 miljoen klanten vertrouwen op AXA voor hun verzekeringen en bankproducten, zijnde één gezin op twee. Daarom werkt AXA samen met 5,000 verzekeringsmakelaars en 920 zelfstandige bankagenten, en telt het meer dan 5,000 medewerkers. In 2011 heeft AXA Belgium een omzet van 4,2 miljard euro gerealiseerd.

Nick Orbaen Woordvoerder, AXA Belgium
Over AXA Belgium

AXA Belgium, dat zijn ongeveer 3200 makelaars, 450 bankagenten en 3500 medewerkers die hun expertise ten dienste stellen van 2,9 miljoen klanten om flexibele verzekeringsproducten aan te bieden die aangepast zijn aan hun reële behoeften. Als verzekeraar is AXA Belgium ook een cruciale speler op het vlak van preventie. Bescherming zit in haar DNA, wat iedere dag opnieuw blijkt uit de omvangrijke investeringen in het onderzoek naar en de sensibilisering voor risico's. In 2017 behaalde AXA Belgium een omzet van 3,3 miljard EUR en een bedrijfsresultaat van 357 miljoen EUR.

Privacy disclaimer.

Troonplein 1