Aanstelling van Wim Aurousseau, Dirk Beeckman, Guillaume Gorge en Elie Hennau

Vrijdag 4 oktober 2013 —

AXA Belgium kondigt komst aan van nieuwe Chief Investment Officer, directeur en adjunct-directeur P&C retail en Chief Marketing Officer

AXA Belgium bevestigde vandaag de benoeming van een nieuwe Chief Investment Officer (CIO), nieuwe directeur en adjunct-directeur van de directie P&C retail en een nieuwe Chief Marketing Officer (CMO).

Na een succesvolle transformatie van de P&C retail business in België, keert Antoine Parisi terug naar AXA Groep om een nieuwe belangrijke uitdaging aan te gaan in Parijs. Met ingang van 1 november 2013 zal Dirk Beeckman de functie opnemen van directeur P&C retail en volgt Antoine Parisi op. Tegelijk wordt Guillaume Gorge, vandaag directeur van het aanbod P&C retail, aangesteld als adjunct-directeur van de directie.

Elie Hennau, vandaag district manager binnen de Commerciële directie van AXA Belgium, wordt op 1 november 2013 de nieuwe Chief Marketing Officer.

Begin november vervoegt Wim Aurousseau AXA Belgium en wordt vanaf 30 november 2013 als nieuwe Chief Investment Officer aangesteld. Hij volgt in die functie Axel-Rainer Hoffmann op, die beslist heeft om zijn carrière een nieuwe wending te geven buiten de AXA Groep.

Dirk Beeckman en Elie Hennau worden lid van het Executieve Comité van AXA Belgium vanaf 1 november 2013.

Emmanuel de Talhouët, CEO van AXA Belgium, is verheugd over de aanstelling van zowel Dirk Beeckman als directeur P&C retail en Guillaume Gorge als adjunct-directeur P&C retail: “Ik wens Antoine te danken voor zijn grote bijdrage aan de successen van AXA Belgium en in het bijzonder om, samen met zijn teams, een enorme transformatie van de P&C retail business te hebben doen slagen. Ik wens hem het allerbeste toe met zijn nieuwe uitdaging bij AXA Groep. Ik ben er zeker van dat Dirk en Guillaume, een solide duo, die beide een sterk business en technisch inzicht combineren, de beste garantie zijn op een succesvolle verderzetting van de klantgerichte aanpak van de directie P&C retail. Ik wil ook Dirk een warm welkom heten als lid van het directiecomité van AXA Belgium.”

Dirk Beeckman heeft een masterdiploma in Business Economics and Corporate Tax. Hij begon zijn carrière als controller verantwoordelijke bij BASE Belgium. Vanaf 2006 bekleedde hij verschillende functies bij Fortis. Eerst als Strategic Advisor voor de divisie Merchant, Commercial and Private Banking en daarna als senior strategic advisor van de CEO van Fortis Bank wereldwijd. Dirk begon bij AXA Belgium in 2009 en is momenteel directeur strategie en verantwoordelijk voor performance management en corporate business intelligence in de Financiële directie.

Guillaume Gorge heeft een masterdiploma in actuariële wetenschappen. Vooraleer hij bij AXA Belgium in 2011 werd aangesteld als directeur van het aanbod P&C retail, bekleedde Guillaume verschillende functies bij de AXA Groep. Eerst onder andere als adjunct-CEO van AXA Cessions en daarna als Chief Risk Officer P&C Global Lines. Sinds zijn aanstelling in België combineerde Guillaume op een succesvolle manier de enorme business uitdagingen van de P&C retail branche met de maatschappelijke positionering van AXA Belgium op vlak van klimaatverandering.

Elie Hennau wordt aangesteld als nieuwe Chief Marketing Officer (CMO). Emmanuel de Talhouët: “Ik wil Elie gelukwensen met zijn nieuwe functie. Met Elie vindt de directie Marketing de sterke persoonlijkheid die nodig is om de grote uitdaging van het optimaliseren van de positionering van het AXA merk bij onze klanten en distributie netwerk, tot een succes te maken.”

Elie begon bij AXA Belgium in 2008 en is vandaag district manager voor Brussel, Waals-Brabant en Henegouwen binnen de commerciële directie van Stéphane Slits. Daarvoor was Elie aan de slag als sales director voor Swiss Life Belgium, account manager bij ING en audit senior voor Deloitte. Hij behaalde een masterdiploma aan de ICHEC (Master Economische en Financiële Wetenschappen, Marketing en Communicatie).

Wim Aurousseau wordt aangesteld als Chief Investment Officer (CIO). Emmanuel de Talhouët, CEO van AXA Belgium en Laurent Clamagirand, Chief Investment & ALM Officer van AXA Groep: "Wij zijn verheugd om Wim te mogen verwelkomen bij AXA Belgium. Zijn grote expertise in investment management zal bijdragen aan het welslagen van de toekomstige uitdagingen van ons bedrijf. We houden er ook aan om Axel-Rainer te bedanken voor het professionalisme waarvan hij de voorbije jaren blijk heeft gegeven. We wensen hen beide alle geluk toe in hun nieuwe verantwoordelijkheden.”

Wim heeft heel wat jaren ervaring en bouwde een enorme expertise op in het beheer van activa in België. Na zijn studies Business Economics & Financial Analysis, begon Wim zijn carrière als salesverantwoordelijke derivaten bij KBC Securities. Zijn competenties en kennis hielpen hem evolueren naar functies met meer verantwoordelijkheden. Eerst als verantwoordelijke activabeheer bij KBC Securities, Bank van Breda en Swiss Life Belgium. Sinds 2008 is Wim Chief Investment Officer bij Delta Lloyd Life, waar hij verantwoordelijk is voor zowel strategie, uitvoering en opvolging van het activabeheer.

Voor meer informatie:

Persdienst AXA Belgium:
Wim Pauwels

AXA in België

Drie miljoen klanten, één op twee gezinnen, vertrouwen hun verzekeringen en bankzaken toe aan AXA. Om hen te bedienen, werkt AXA samen met 5.000 verzekeringsmakelaars, 920 bankagenten en meer dan 4.500 medewerkers. In 2012 realiseerde AXA Belgium een omzet van 4,1 miljard euro.

Nick Orbaen

Woordvoerder