AXA en Special Olympics vieren jubileum

Persbericht van 6 mei 2010

AXA is dit jaar voor de 10e keer partner van de Special Olympics Belgium. Naast de steun van een 60-tal vrijwillige medewerkers tijdens het evenement biedt AXA België ook financiële steun aan de organisatie aan. Daar bovenop overhandigt AXA België dit jaar in naam van de AXA Groep ook een extra som van 5.000 euro aan de organisatie. Een Belgische AXA medewerker won een wereldwijde AXA quiz over verantwoord ondernemen en besliste om haar prijs aan de Special Olympics Belgium te schenken.

Voor AXA is deze editie met het tienjarige partnerschap ook een jubileumjaar. Ook dit jaar zet AXA Harten Troef, de vrijwilligersorganisatie van AXA in België, opnieuw 60 vrijwilligers in die de atleten zullen helpen en bijstaan bij de atletiekproeven en de vele bezoekers begeleiden bij het rad van fortuin of in de spel- en recreatiezone. AXA engageert zich met AXA Harten Troef al ruim 20 jaar om een band te scheppen tussen de verenigingen die nood hebben aan een helpende hand en AXA medewerkers.

De Special Olympics is een van de jaarlijks weerkerende grote projecten waarvoor AXA-medewerkers zich inzetten. “Het is een bijzonder intense samenwerking die door de vele warme en menselijke sociale contacten een win-win situatie inhoudt voor zowel onze medewerkers als de atleten.”

Preventie
Voor de eerste keer zal AXA ook een specifieke preventieactie voeren tijdens het evenement. AXA ziet het informeren en sensibiliseren over de risico’s op de weg, op het werk of thuis als een deel van haar maatschappelijke verantwoordelijkheid. Een fluo steltenact zal bezoekers op een ludieke manier informeren over verkeersveiligheid.

Deze 29e editie van de Nationale Special Olympics Spelen gaat door op de sportterreinen van Sint-Pieters-Woluwe en Oudergem. Het grootste nationale sportevenement voor atleten met een verstandelijke handicap vindt plaats tijdens het Hemelvaartweekend van 12 tot 15 mei 2010. Meer dan 3.200 atleten, afkomstig uit 280 clubs vanuit het hele land zullen er elkaar treffen.

Voor meer informatie:

Dienst persrelaties van AXA
Valérie Nouille 02/678.73.46

Nick Orbaen Woordvoerder, AXA Belgium
Over AXA Belgium

AXA Belgium, dat zijn ongeveer 3200 makelaars, 450 bankagenten en 3500 medewerkers die hun expertise ten dienste stellen van 2,9 miljoen klanten om flexibele verzekeringsproducten aan te bieden die aangepast zijn aan hun reële behoeften. Als verzekeraar is AXA Belgium ook een cruciale speler op het vlak van preventie. Bescherming zit in haar DNA, wat iedere dag opnieuw blijkt uit de omvangrijke investeringen in het onderzoek naar en de sensibilisering voor risico's. In 2018 behaalde AXA Belgium een omzet van 3,1 miljard EUR en een bedrijfsresultaat van 396 miljoen EUR.

Privacy disclaimer.

Troonplein 1