AXA en de EDEO ondertekenen het bezettingscontract van "The Capital"

Persbericht van 8 augustus 2011

AXA Belgium en de Europese Dienst voor Extern Optreden (EDEO) hebben een overeenkomst gesloten voor de bezetting van het volledige complex "The Capital" – zijnde 45.000 m² – voor een duur van 30 jaar.

"The Capital" is een splinternieuw immobiliëncomplex aan het Schumanrondpunt midden in de Europese Wijk te Brussel.
De EDEO wordt geleid door Lady Catherine Ashton, Hoge Vertegenwoordiger van De Unie voor buitenlandse zaken en veiligheidsbeleid. Ze zal al haar diensten samenbrengen in dit gebouw.
Dankzij deze realisatie, in samenwerking met Jones Lang LaSalle, kan AXA een van de belangrijkste vastgoedtransacties van 2011 in België sluiten.
AXA Belgium is vandaag de eerste privévastgoedbelegger van het land, met een portefeuille ter waarde van 3 miljard euro. Vastgoedbeleggingen vertegenwoordigen ongeveer 10 % van het totaal van de beheerde activa van AXA Belgium.

Voor meer informatie:

Persdienst van AXA in België
Valérie Nouille: 02/678.73.46
Benoît Lempkowicz: 02/ 678.68.05

Nick Orbaen Woordvoerder, AXA Belgium
Over AXA Belgium

AXA Belgium, dat zijn ongeveer 3200 makelaars, 450 bankagenten en 3500 medewerkers die hun expertise ten dienste stellen van 2,9 miljoen klanten om flexibele verzekeringsproducten aan te bieden die aangepast zijn aan hun reële behoeften. Als verzekeraar is AXA Belgium ook een cruciale speler op het vlak van preventie. Bescherming zit in haar DNA, wat iedere dag opnieuw blijkt uit de omvangrijke investeringen in het onderzoek naar en de sensibilisering voor risico's. In 2018 behaalde AXA Belgium een omzet van 3,1 miljard EUR en een bedrijfsresultaat van 396 miljoen EUR.

Privacy disclaimer.

Troonplein 1