Een bescherming op maat met dekkingen à la carte

Woensdag 9 oktober 2013 —

AXA verruimt haar aanbod autoverzekeringen om een bescherming à la carte te bieden. Dit initiatief kadert in een meer globale en bijzondere aanpak die erop gericht is niet alleen de wagen, maar ook de klant en zijn gezin te beschermen, of zij zich nu in hun wagen of erbuiten bevinden. Deze aanpak laat de makelaar toe zijn adviserende rol ten volle te spelen en een oplossing aan te bieden die voldoet aan de specifieke behoeften van bestaande en toekomstige doelgroepen.

“De klant van vandaag wordt steeds veeleisender. Meer dan ooit wil hij een autoverzekering die beantwoordt aan zijn specifieke behoeften inzake bescherming. Met deze nieuwe benadering proberen we daaraan tegemoet te komen”, zegt Kurt Van Bruysel, Directeur Auto bij AXA.

Uit recente marktonderzoeken zijn 3 grote klantenprofielen naar voor gekomen en de aanpassing van het aanbod van AXA beantwoordt aan 3 specifieke verwachtingen:

• Voor de meeste klanten (50 %) zijn gemoedsrust en comfort de stokpaardjes.  Ze zijn vooral op zoek naar een goed evenwicht in de globale bescherming voor zichzelf, hun gezin en het voertuig … Het aanbod Protection is de geknipte oplossing voor hen.
  • Voor 30 % van de klanten die sterk gehecht zijn aan hun bezittingen, is hun wagen hun vrijheid, een deel van hen zelf. Ze willen dat hij perfect beschermd is, de maximumwaarde recupereren bij totaalverlies en ze willen ook een optimale bijstand genieten. Voor hen raden we het aanbod Premium aan.
  • De overige klanten (20 %) tot slot zoeken een essentiële bescherming tegen een strakke prijs door middel van een hogere vrijstelling en een afschrijving op basis van de werkelijke waarde van hun voertuig. Voor hen hebben we de omnium Essential.

De mogelijkheid het type vrijstelling (vast of Engels) met de hoogte ervan (low, medium of high) te combineren, gekoppeld aan een bepaalde afschrijving van de waarde van het voertuig, laat de makelaar toe een optimale formule aan te bieden die aan de specifieke behoefte van de klant kan voldoen.

Het werken met profielen zorgt voor herkenbaarheid voor de klant maar anderzijds zijn deze profielen niet gebonden aan vaste formules en is het aan de klant om te kiezen welke dekkingen eventueel nog toegevoegd kunnen worden. “De grootste klantengroep opteert duidelijk voor een globale bescherming. Door de unieke combinatie van onze nieuwe omnium, aangevuld met een dekking Veiligheid Bestuurder en D@ylife Protect is een uniek pakket mogelijk waarbij zowel voertuig als de leden van het gezin binnen en buiten dat voertuig perfect beschermd zijn. Met deze nieuwe aanpak plaatsen we dus meer dan ooit de klant in het centrum van onze activiteit”, zegt Kurt Van Bruysel.

“Maar deze aanpak komt niet alleen tegemoet aan de verwachtingen van de klanten maar laat ook toe beter in te spelen op de evolutie van de nieuwe personenwagens op de Belgische markt die meer en meer evolueert naar lagere vermogens en meer functionele voertuigen.”

Voor meer informatie:

Persdienst AXA Belgium
Korneel Warlop, woordvoerder: 0491/969 522
korneel.a.warlop@axa.be

AXA in België

Drie miljoen klanten, één op twee gezinnen, vertrouwen hun verzekeringen en bankzaken toe aan AXA. Om hen te bedienen, werkt AXA samen met 5.000 verzekeringsmakelaars, 920 bankagenten en meer dan 4.500 medewerkers. In 2012 realiseerde AXA Belgium een omzet van 4,1 miljard euro.