Preventiedossier - arbeidsongevallen bij thuislevering

De e-commerce markt geldt als één van de snelst groeiende markten in de wereld. Sinds de start van de coronapandemie, springen steeds meer bedrijven op de kar van de thuisleveringen. De ‘vandaag besteld, morgen in huis’-gedachte lijkt almaar meer de standaard.

AXA, marktleider in arbeidsongevallenverzekeringen, voerde een analyse uit van de arbeidsongevallen bij thuisleveringen. Concreet werden de ongevallen bij thuislevering onder de loep genomen. Dit binnen de AXA-portefeuille voor de periode 2016-2020. De analyse leverde 3 vaststellingen op.

Lees ons persdossier en deel de bevindingen!

Preventiedossier - arbeidsongevallen bij thuislevering.pdf 4 MB

Over AXA Belgium

AXA Belgium, dat zijn ongeveer 3200 makelaars en 3000 medewerkers die hun expertise ten dienste stellen van 3 miljoen klanten om flexibele verzekeringsproducten aan te bieden die aangepast zijn aan hun reële behoeften. Als verzekeraar is AXA Belgium ook een cruciale speler op het vlak van preventie. Bescherming zit in haar DNA, wat iedere dag opnieuw blijkt uit de omvangrijke investeringen in het onderzoek naar en de sensibilisering voor risico's. In 2021 behaalde AXA Belgium een omzet van 3,5 miljard EUR en een bedrijfsresultaat van 243 miljoen EUR.

_ _ _

Troonplein 1