SantéVet, de gezondheidsverzekering voor huisdieren voortaan beschikbaar bij de makelaars!

In oktober 2015 sloeg SantéVet, Franse leider in dierengezondheidsverzekering, de handen in elkaar met AXA Belgium om zijn diensten in België aan te bieden via haar website. De gezondheidsverzekering voor honden en katten is voortaan ook beschikbaar bij de makelaars!

Indien u, zoals 4 op 10 Belgische gezinnen, het geluk hebt een hond of een kat in huis te hebben, dan weet u dat ze vaak veel meer zijn dan dieren: ze maken deel uit van het gezin. U weet ook dat de dierenartskosten heel hoog zijn en dat de factuur bij het minste probleem aardig kan oplopen! Een heelkundige ingreep als gevolg van een gebroken poot of gescheurde kruisbanden kan bijvoorbeeld meer dan €1.000 kosten! Voor AXA Belgium is de dierengezondheidsverzekering dan ook een oplossing die is aangepast aan de behoeften van heel wat Belgen, maar ook van hun trouwe levensgezellen.

3 verzekeringsoplossingen met de nodige flair!

Met zijn 3 verzekeringsformules Light, Comfort en Premium bestemd voor eigenaars van honden en katten stelt SantéVet een tarifering zonder medisch onderzoek voor op basis van het geslacht en de kenmerken van het ras. Naargelang de gekozen formule, dekt de verzekering de terugbetaling van 50 tot 90 % van de dierenartskosten en tot 2.200 euro per jaar bij een ongeval of ziekte, en dit gedurende het hele leven van het dier. Heel wat klassieke zorgen, zoals consultaties, heelkundige ingrepen, hospitalisatie, vervoer met een ziekenwagen kunnen op die manier volledig worden terugbetaald. Maar er is meer! Ook minder typische prestaties zoals de behandeling van gedragsstoornissen of acupunctuur worden ten laste genomen. Net als in Frankrijk kunnen Belgische eigenaars hun dierenarts vrij kiezen, of krijgen ze na twee verzekeringsjaren één keer per jaar de tandsteenverwijdering terugbetaald.

De gezondheidsverzekering voor honden en katten nu beschikbaar bij de makelaars

Deze drie verzekeringsformules die nu al beschikbaar zijn op de site van SantéVet, zijn voortaan ook beschikbaar bij de Belgische makelaars.

Dankzij deze samenwerking met de verzekeringstussenpersonen kunnen AXA Belgium en SantéVet hun expertise ten dienste stellen van het welzijn van dieren en nog beter inspelen op de behoeften van de eigenaars van huisdieren, door hen naast een kwaliteitsproduct ook professionele begeleiding aan te bieden.

Einde van het persbericht

Gianni De Muynck Woordvoerder, AXA Belgium (Insurance)
Over AXA Belgium

AXA Belgium, dat zijn ongeveer 3200 makelaars, 450 bankagenten en 3500 medewerkers die hun expertise ten dienste stellen van 2,9 miljoen klanten om flexibele verzekeringsproducten aan te bieden die aangepast zijn aan hun reële behoeften. Als verzekeraar is AXA Belgium ook een cruciale speler op het vlak van preventie. Bescherming zit in haar DNA, wat iedere dag opnieuw blijkt uit de omvangrijke investeringen in het onderzoek naar en de sensibilisering voor risico's. In 2017 behaalde AXA Belgium een omzet van 3,3 miljard EUR en een bedrijfsresultaat van 357 miljoen EUR.

Privacy disclaimer.

Troonplein 1