Sonja Rottiers verlaat AXA Belgium

Sonja Rottiers, CFO en Chief Data Officer, heeft beslist om op 1 september 2016 AXA Belgium te verlaten om haar carrière een andere wending te geven.

Sonja Rottiers is sinds 1 februari 2011 CFO en zetelt in die hoedanigheid in het directiecomité van AXA Belgium. Sinds
1 januari 2016 neemt zij tevens de functie van Chief Data officer op.

Frank Koster, CEO AXA Belgium: “Namens het directiecomité van AXA Belgium wil ik alvast Sonja oprecht bedanken voor haar toewijding en bijdrage tot de verwezenlijkingen van AXA Belgium. En in het bijzonder voor de werkzaamheden die Sonja als CFO en tot eind vorig jaar tevens verantwoordelijk voor Risk Management, heeft begeleid om AXA Belgium in het Solvency II tijdperk te loodsen. Daarnaast stond ze aan de wieg van de creatie van een AXA Belgium Data Office en Data Lab. Ik wens Sonja veel succes toe met al haar toekomstplannen.

Patrick Lemoine, CFO AXA Norcee Region: "Ik ben ervan overtuigd dat het professionalisme van Sonja, samen met haar wens om haar ervaring te delen en kennis over te dragen, haar zullen begeleiden in het realiseren van haar nieuwe projecten en uitdagingen."

Sonja Rottiers: "Ik wil mijn team, Frank en de collega’s van het directiecomité van harte bedanken voor de goede samenwerking. Daarnaast wens ik hen alle succes toe om de transformatie van AXA Belgium te realiseren. Ik wil ook AXA Group Management bedanken om mij de kans te hebben gegeven om als lid van de Group Senior Executives te hebben kunnen werken en ervaringen te hebben kunnen delen in een zeer internationale omgeving met collega's van over de hele wereld."

Over de opvolging van Sonja Rottiers volgt nader bericht.

Gianni De Muynck Woordvoerder, AXA Belgium (Insurance)
Over AXA Belgium

AXA Belgium, dat zijn ongeveer 3200 makelaars, 450 bankagenten en 3500 medewerkers die hun expertise ten dienste stellen van 2,9 miljoen klanten om flexibele verzekeringsproducten aan te bieden die aangepast zijn aan hun reële behoeften. Als verzekeraar is AXA Belgium ook een cruciale speler op het vlak van preventie. Bescherming zit in haar DNA, wat iedere dag opnieuw blijkt uit de omvangrijke investeringen in het onderzoek naar en de sensibilisering voor risico's. In 2017 behaalde AXA Belgium een omzet van 3,3 miljard EUR en een bedrijfsresultaat van 357 miljoen EUR.

Privacy disclaimer.

Troonplein 1