Strandredders aan de kust krijgen gloednieuw uniform

1.400 strandredders aan de kust zien er vanaf de opening van het reddersseizoen helemaal anders uit. De rode outfits maken plaats voor een nieuw uniform, dat overeenstemt met de internationale kleuren voor redders aan zee. De nieuwe look is onderdeel van de vernieuwde samenwerking tussen IKWV en AXA, dat exclusief hoofdpartner wordt.

Hightech uniformen

De uniformen voldoen aan de allerhoogste kwaliteitsvereisten en zijn ontworpen in co-creatie met de hoofdredders. Voor verzekeraar AXA, die al verschillende jaren partner is van de IKWV*, is het belangrijk dat de redders in de allerbeste omstandigheden mensenlevens redden.

‘Mensen helpen en erger voorkomen, is wat we als verzekeraar elke dag doen net zoals de redders aan zee. Zij zijn wat ons betreft echte ambassadeurs van risicopreventie. Dankzij hun schitterende werk worden er levens gered. We vinden het belangrijk ons maatschappelijk engagement te tonen en iets terug te doen zodat dat zij hun job in de allerbeste omstandigheden kunnen uitvoeren. Daarom werd beslist om een nieuwe kledinglijn te ontwerpen en voor niks minder te gaan dan het neusje van de zalm.’  -  Jef Van In, CEO AXA Belgium

Resultaat zijn sneldrogende en uiterst comfortabele outfits waarin de redders in alle omstandigheden het beste van zichzelf kunnen geven.

‘Het is één van de taken van IKWV om haar redders te voorzien van het meest geschikte reddingsmateriaal, zodat ze hun werk op een vlotte manier kunnen uitvoeren. Dankzij ons partnerschap met AXA kunnen we hen nu ook een uniform ter beschikking stellen dat aangepast is aan hun noden. Bovendien kregen de nieuwe uniformen de internationale kleuren geel en rood, zodat onze redders ook voor buitenlandse toeristen zeer herkenbaar zijn.’  -  An Beun, secretaris IKWV

De kust is veilig

De Belgische kust behoort tot één van de veiligste van Europa. De interventiecijfers van de redders aan zee liegen er niet om. Tijdens het zomerseizoen staan zo’n 1400 redders in voor de bewaking van ongeveer 34 kilometer strand. Vorige zomer hielpen ze 412 baders en watersportbeoefenaars in moeilijkheden en kwamen ze 1708 keer tussen voor verloren gelopen kinderen.

Vanaf 1 mei staan de eerste redders klaar op het strand van Blankenberge. De andere kustgemeenten volgen geleidelijk aan. Vanaf 15 juni vind je in elke kustgemeenten minstens één bewaakte zone waar je veilig kan gaan zwemmen. Een overzicht van alle bewaakte zones en hun openingsperiodes kan je steeds raadplegen op de website www.ikwv.be/locaties

Over AXA Belgium

AXA Belgium, dat zijn ongeveer 3200 makelaars, 450 bankagenten en 3500 medewerkers die hun expertise ten dienste stellen van 2,9 miljoen klanten om flexibele verzekeringsproducten aan te bieden die aangepast zijn aan hun reële behoeften. Als verzekeraar is AXA Belgium ook een cruciale speler op het vlak van preventie. Bescherming zit in haar DNA, wat iedere dag opnieuw blijkt uit de omvangrijke investeringen in het onderzoek naar en de sensibilisering voor risico's. In 2018 behaalde AXA Belgium een omzet van 3,1 miljard EUR en een bedrijfsresultaat van 396 miljoen EUR.

Privacy disclaimer.

Troonplein 1