Analyse arbeidsongevallen met de fiets

Steeds meer mensen nemen de fiets om naar het werk te gaan. Niets om verbaasd over te zijn als je bedenkt hoeveel kilometer file er dagelijks op de weg is en hoeveel stress die files met zich meebrengen. Maar heeft de toename van het aantal verplaatsingen per fiets een invloed op het aantal ongevallen of de ernst ervan?

De preventie-ingenieurs van AXA Safety Advice Services hebben zich over deze kwestie gebogen in het kader van de wereldveiligheidsdag: ze hebben de arbeidsongevallen met de fiets die tussen 2013 en 2018 bij de maatschappij zijn aangegeven, onder de loep genomen.

Belgische bedrijven hebben weliswaar ervaring met de preventie van verkeersongevallen, maar in de analyse komen een aantal punten naar boven die aandacht verdienen om de veiligheid te garanderen van werknemers die de fiets gebruiken om naar het werk te gaan of bij het uitoefenen van hun functie.

Lees snel dit exclusieve persdossier!

Over AXA Belgium

AXA Belgium, dat zijn ongeveer 3200 makelaars, 450 bankagenten en 3500 medewerkers die hun expertise ten dienste stellen van 2,9 miljoen klanten om flexibele verzekeringsproducten aan te bieden die aangepast zijn aan hun reële behoeften. Als verzekeraar is AXA Belgium ook een cruciale speler op het vlak van preventie. Bescherming zit in haar DNA, wat iedere dag opnieuw blijkt uit de omvangrijke investeringen in het onderzoek naar en de sensibilisering voor risico's. In 2018 behaalde AXA Belgium een omzet van 3,1 miljard EUR en een bedrijfsresultaat van 396 miljoen EUR.

Privacy disclaimer.

Troonplein 1