Videochatten met een dokter in de strijd tegen het coronavirus

“In deze omstandigheden lijkt het ons niet meer dan normaal dat we ons bestaande platform voor videoconsultatie met dokters uitbreiden en gratis ter beschikking stellen in onze gemeenschappelijke strijd tegen het coronavirus. Zo nemen wij onze maatschappelijke verantwoordelijkheid op, en willen wij zeer concreet bijdragen aan #samentegencorona. Samen zijn we sterker tegen dit virus!
Jef Van In, CEO AXA Belgium

De dienst is specifiek bedoeld voor wie zich ziek voelt en een vermoeden heeft besmet te zijn met het coronavirus. Daarom is de toegang tot deze dienst, net als voor klanten die een hospitalisatieverzekering bij AXA hebben afgesloten, de komende weken uitzonderlijk toegankelijk en volledig gratis tot het einde van de paasvakantie. Dit initiatief past in de aanbeveling om geen huisartsen te bezoeken, maar om telefonisch contact op te nemen.

Hoe videochatten met “Doctors Online”?

De patiënt kan via videoconsultatie met een dokter spreken. De dienst is 7 dagen per week beschikbaar, van 9 uur 's ochtends tot 18 uur ’s avonds.

1. Ga naar axa.be en neem contact op met ons om een videoconsultatie met een dokter aan te vragen.
  2. U ontvangt dan een bevestiging van de afspraak per sms of e-mail, met een link en unieke toegangscode om door te gaan naar de virtuele wachtkamer.
  3. Op het uur van de afspraak, zal de dokter de videoconsultatie opstarten. U heeft dus een computer, laptop, tablet of smartphone met een internetverbinding en een camera nodig.

“We stellen alles in het werk om een optimale steun te garanderen, gezien de uitzonderlijke omstandigheden. De digitale videoraadplegingen met de dokters zijn beschikbaar in het Nederlands, Frans en Engels. Deze service is eveneens beschikbaar voor Belgen die momenteel in het buitenland reizen.”
Christophe Marius, CEO AXA Partners Belgium & Northern Europe

Over AXA Belgium

AXA Belgium, dat zijn ongeveer 3200 makelaars, 450 bankagenten en 3200 medewerkers die hun expertise ten dienste stellen van 2,9 miljoen klanten om flexibele verzekeringsproducten aan te bieden die aangepast zijn aan hun reële behoeften. Als verzekeraar is AXA Belgium ook een cruciale speler op het vlak van preventie. Bescherming zit in haar DNA, wat iedere dag opnieuw blijkt uit de omvangrijke investeringen in het onderzoek naar en de sensibilisering voor risico's. In 2019 behaalde AXA Belgium een omzet van 3,1 miljard EUR en een bedrijfsresultaat van 380 miljoen EUR.

Privacy disclaimer.

Troonplein 1